Cursus AMPS (Assessment of Motor and Process Skills)

zelfzorgFysieke activiteitAMPSmotorische vaardigheden
De AMPS is een ergotherapeutisch gestandaardiseerd en gevalideerd observatie-instrument.
1395
37.5 Punten
Physical course - series

Prijzen

Regulier € 1395
Inclusief : Catering op terugkomdag, gratis parkeren, Engelstalige handleiding en Engels, Nederlands takenboek
Kortingen
€ 1195
Alleen voor leden

Beroepen

Ergotherapeut
37.5 Punten
EN
Omschrijving

De AMPS is een ergotherapeutisch gestandaardiseerd en gevalideerd observatie-instrument. De ergotherapeut beoordeelt met dit instrument het handelen van een cliënt in alledaagse huishoudelijke- en zelfzorgtaken. De ergotherapeut doet op basis van deze observatie een uitspraak over de mate van inspanning, efficiëntie, veiligheid en zelfstandigheid van de cliënt. Het klinisch oordeel over het zelfstandig functioneren van de cliënt wordt op deze manier wetenschappelijk ondersteund. Deze cursus bestaat uit een online introductiebijeenkomst, een e-learning en een terugkomdag.  

Deze cursus wordt gegeven in samenwerking met Ergotherapie Vlaanderen.

Het observatie-instrument AMPS is zeer geschikt voor cliënten met hulpvragen op het gebied van huishoudelijke- en zelfzorgtaken. AMPS is geschikt vanaf 3 jaar, ongeacht de diagnose. AMPS kun je ook afnemen bij gezonde personen.


De cursus start met een gezamenlijk online dagdeel. Daarna vol je zelfstandig de e-learning (deze is in het Engels) van ongeveer 25 uur. De cursus sluit af met een terugkomdag. Voor deze terugkomdag moet je drie observaties met de AMPS uitgevoerd hebben. 


Om AMPS betrouwbaar en valide toe te kunnen passen, wordt strengheid in het scoren van de ergotherapeut vastgesteld. Hiervoor is een ijkingsproces vereist, dit ijkingsproces gebeurt tijdens de e-learning. Er is geen ijking achteraf meer nodig.  

Vereniging Ergotherapie Nederland

en@ergotherapie.nl
0302628356
750, Orteliuslaan, Utrecht, 3528BB

Gerelateerde cursussen

Denkfysio

E-learning
3
Exercise has become a key part of the treatment tool box for many therapists and has become an evidence based and a recommended treatment for many painful problems for back pain to osteoarthritis. But there are still many clinical questions to be answered: Which exercise? How much? When? How? Join Ben Cormack as he explores the world of exercise prescription for painful problems and provides simple and useable tools to help out with the uncertainty and doubt that many therapists experience when using exercise.
€ 50

Denkfysio

E-learning
3
This webinar will begin to explore the laws of physics around movement, and how different tissues help to regulate that movement. It will go on to explore the immediate response of all tissues (muscles, ligaments, tendons, bone, fascia and joints) to a stressful stimulus, and whether that adaptation will be a positive one or a negative. Rather than focussing on which exercise to do for an injury or problem, the webinar will improve the candidates ability to understand and make decisions on what change (adaptation) they are trying to get in the subject / patient, and therefore what are all the options available to get that response.
€ 50

Denkfysio

E-learning
3
Tijdens deze e-learning zal Inspanningsfysioloog drs . Gerard van der Poel ingaan op de grote positieve effecten van regelmatige en goed gedoseerde inspanning bij cliënten met hart- en vaatziekten.
€ 50

Fysiolearning

E-learning
1
Het voorkomen of verminderen van spiermassa verlies is een belangrijke voorwaarde voor een goed herstel. Tijdens dit webinar bespreekt Prof. Luc van Loon de rol van voeding en (in)activiteit bij spierbehoud in de zorg.
€ 25
30 Jun
Jun
09:00
€ 1595

Brainfeed

Classroom
Kasteel Engelenburg
12
Pieken en herstellen: dokteren is topsport
Werken in de zorg is topsport. Alles draait om balans: tussen je hoofd, hart en lichaam. In deze masterclass met Joost Pluijms ontdekt u hoe de lessen van topatleten u helpen bij het ontwikkelen van mentale veerkracht, het versterken van het team waarin u werkt en het leveren van topprestaties onder druk.
€ 1595