Basistraining Teach the Teachers

opleidenopleiden in de klinische praktijksupervisiesupervisie gevenfeedbackgeven van feedback

Tijdens deze 2-daagse (met tussenliggende periode) voor stafleden worden de basiselementen van het opleiden behandeld. Onderwerpen die deze 2 dagen aan de orde komen zijn: de context van het opleiden, de gesprekscyclus, het geven van supervisie en feedback, beoordelen, EPA's en bekwaam verklaren, actuele thema's en ontwikkelingen.

11 apr. 2024
08:30 - 17:00
795
12 Punten
Meerdere cursusdagen
Physical course - single

Prijzen

Regulier € 795

Datum en locatie

11 apr. 2024
08:30
13 jun. 2024
17:00
Heidelberglaan 100, 3584CX, Utrecht
28 mei 2024
08:30
04 jul. 2024
17:00
Heidelberglaan 100, 3584CX, Utrecht

Beroepen

Anesthesioloog
12 Punten
ABAN-C2
Arts klinische chemie
12 Punten
ABAN-C2
Arts nucleaire geneeskunde
12 Punten
ABAN-C2
Artsen | Mondziekten en kaakchirurgie (kaakchirurg)
12 Punten
ABAN-C2
Cardio-thoracale chirurgie
12 Punten
ABAN-C2

Competenties

Samenwerken 20 %
Communicatie 60 %
Professionaliteit en kwaliteit 20 %
Omschrijving

De training is zo ontworpen dat deze zowel fysiek als online georganiseerd kan worden met minimaal organisatie-aanpassingen. Presentaties, opdrachten en leerdoelen blijven gelijk. 

Leerdoelen dag 1:

Leerdoelen Feedback:

  • Geven van constructieve feedback aan de hand van de Pendleton-methode
  • Uitvoeren van een gerichte observatie en het formuleren van feedback op deze observatie

Leerdoelen KPE:

  • Kennis over instrument KPE en OSATS en toepassing hiervan in de opleiding (in het geheel met EPA’s)
  • Effectief inzetten van KPE/OSATS ter bevordering van het leerproces van de aios

Leerdoelen begeleidingsgesprekken:

  • Kent doel van begeleidingsgesprekken en weet het verschil tussen een begeleidingsgesprek en een feedbackgesprek.
  • Weet hoe goede reflectie gestimuleerd kan worden en kunnen leiden tot leerdoelen bij de aios.

Leerdoelen supervisie en EPA’s:

  • Bekend met verschillende supervisieniveaus en begeleidingsstijlen
  • Kan in begeleiding en supervisie aansluiten bij niveau van de aios om het leerproces te stimuleren

 

Leerdoelen Dag 2

Leerdoelen Onderbouwen van een beoordeling: frame of reference

  • Bewustwording van belang van adequate onderbouwing en formulering van feedback en beoordeling
  • Kennismaken met specifieke techniek om feedback en beoordelingen te onderbouwen: frame of reference

Leerdoelen Bekwaam verklaren:

  • Kennismaken met assessment of trustworthiness en vertrouwenscriteria als input voor het beoordelen van aios
  • Oefenen met het voeren van een OOG bespreking om tot een bekwaamverklaring voor de aios te komen.

Leerdoelen Aanleren van een vaardigheid:

  • Kennismaken met het 4-stappen model voor het aanleren van een vaardigheid

Leerdoelen verdieping feedback:

  • Kennismaken met verschillende methode voor het geven van feedback.
  • Oefenen met het toepassen van verschillende feedbackmethoden bij verschillende situaties.


Onderwijscentrum UMC Utrecht

D.E.A.vanRossum-3@umcutrecht.nl
98, Universiteitsweg, Utrecht, 3584CG