3-daagse Cursus Neurorevalidatie bij CNA
Op basis van de herdruk in 2016 van het boek van Frans van der Brugge “Neurorevalidatie bij CNA” wordt het nog duidelijker dat er naast de verschillen veel overeenkomsten zijn tussen de meest voorkomende CNA.Prijzen
Beroepen
Op basis van de herdruk in 2016 van het boek van Frans van der Brugge “Neurorevalidatie bij CNA” wordt het nog duidelijker dat er naast de verschillen veel overeenkomsten zijn tussen de meest voorkomende CNA. | Als u weet welke paramedische interventies u moet hanteren bij deze overeenkomstige symptomatologie kunt u spreken van een EBP begeleiding van de patiënt met een CNA. Op basis van de meest recente richtlijnen die verschenen zijn van hieronder genoemde ziektebeelden bent u instaat keuzes te maken in de paramedische interventies die voorhanden zijn met de benodigde evidentie. Dit, gecombineerd met de specifieke pathologiekennis behorend bij de meest voorkomende CNA (Parkinson, CVA, MS en Dementie), maken u tot een specialist in de neurorevalidatie.
De cursus heeft als doel om zowel eerste als tweedelijns paramedici die werkzaam zijn met patiënten met een CNA op te leiden tot een gecertificeerd specialist in de neurorevalidatie. Een specialist in de neurorevalidatie heeft inzicht in de genoemde pathologieën, weet de verschillen, maar ook de overeenkomsten tussen de verschillende aandoeningen. Hij is in staat onderbouwd overeenkomstige symptomen paramedisch positief te beïnvloeden op basis van de meest recente evidentie die voorhanden is. Leidraad hierin zijn de meest recente richtlijnen welke voor de 4 eerder benoemde pathologieen zijn verschenen. Als u deze cursus heeft doorlopen ben u in staat om elke patiënt met een CNA zelfstandig te onderzoeken en te behandelen. Door de verdieping in de cognitieve- en gedragsmatige aspecten van een CNA heeft u tevens de mogelijkheid interdisciplinair te handelen binnen de eigen deskundigheid.
Voor de theorie is gekozen om aan de hand van lezingen met betrekking tot hedendaagse en recente denkbeelden een goede en “up to date” kennis te vergaren om patiënten met een CNA te kunnen behandelen. Het gebeurt zoveel mogelijk op basis van interactie, dat wil zeggen cursisten krijgen voorbereidingsopdrachten voorafgaand aan de cursus dag waardoor men in staat wordt geacht mede vorm te geven aan de theoretische lessen. Het praktijkgedeelte is gericht op het toepasbaar maken van de meest recente richtlijnen voor de eigen individuele praktijkvoering. Hierdoor zal het behandelen van patiënten met een CNA bewuster plaatsvinden en op een hoger niveau getild worden. Door zelfstudie probeert de cursist zich een beeld te vormen van deze richtlijnen. Het toepassen van de paramedische interventies tot op het niveau van beheersing, worden niet alleen in de lessen aangeboden maar dienen ook in de eigen beroepssituatie geoefend te worden.