Nascholing Parodontitis verdieping

parodontitisparodontieparodontale aandoeningparodontale aandoeningen
De richtlijn Parodontale Screening, Diagnostiek en Behandeling in de Algemene Praktijk is in 2020 op een aantal cruciale punten aangepast om het screeningsproces voor tandheelkundig professionals te vereenvoudigen. Maak kennis met de nieuwste inzichten over de aandoening parodontitis, zodat u uw patiënt na de screening kunt adviseren over de juiste vervolgbehandeling.
64.95
2.5 Punten
E-learning

Prijzen

Regulier € 64.95

Beroepen

Tandarts
2.5 Punten
KRT
Omschrijving

de screening op parodontitis als vast onderdeel van elk periodiek mondonderzoek. Duur: 3 uur. 3 KRT-punten. Accreditatie: Q-keurmerk©.

Tandartspraktijk

U bent druk, bepaalt graag uw eigen agenda en de momenten waarop u wilt nascholen. TP Academy biedt u de instrumenten om uw kennis en vaardigheden up-to-date te houden. Op de tijd en plek die u uitkomt. Kies uit de flexibele en geaccrediteerde nascholingen van TP Academy. Deze nascholingen richten zich op nascholen in de vorm die voor u prettig is. Dit kan via een e-learningmodule of via videotutorials. U kunt kiezen uit verschillende interessante en actuele thema’s.
tandartspraktijk@bsl.nl
0306383638
1, Walmolen, Houten, 3994DL

Gerelateerde cursussen

Tandartspraktijk

E-learning
1
Kort & krachtig
De richtlijn Parodontale Screening, Diagnostiek en Behandeling in de Algemene Praktijk is in 2020 op een aantal cruciale punten aangepast om het screeningsproces voor tandheelkundig professionals te vereenvoudigen. Maak kennis met de nieuwste inzichten over de aandoening parodontitis, zodat u uw patiënt na de screening kunt adviseren over de juiste vervolgbehandeling.
€ 39.95
01
Mar
2022
26
Sep
2025

AccreDidact BV

E-learning
4
De belangrijkste tandheelkundige aandoeningen (cariës, gingivitis, parodontitis, excessieve gebitsslijtage) zijn feitelijk gedragsziekten. Gedrag wordt aangeleerd en kan daarom worden aangepast als dat vanwege de (mond)gezondheid raadzaam is. In deze nascholingsmodule wordt aandacht geschonken aan het ontstaan van gedrag en aan de factoren die daarbij een rol spelen. Er worden theoretische modellen, voorlichtings- en gesprekstechnieken gepresenteerd waarmee mondzorgverleners het gedrag van hun patiënten kunnen veranderen en waarmee ze hen bij het veranderingsproces kunnen begeleiden. Deze technieken zijn nauwkeurig afgestemd op de gedragsveranderingsfase waarin de patiënt zich bevindt. Aan de hand van casuïstiek worden bijzondere doelgroepen nader besproken. Ten slotte wordt aandacht besteed aan de rol van de mondhygiënist bij public health-programma’s. Aanpassen van het gedrag lijkt geen zware opgave, maar blijkt in werkelijkheid vaak moeilijker dan gedacht. Gedragsverandering lukt dan ook niet zonder professionele hulp, zoals voorlichting. De voorlichting moet zo goed mogelijk aansluiten bij wat de patiënt al weet, doet of bereid is te gaan doen. Om een omslag in de mondhygiëne te bewerkstelligen, is ook begeleiding nodig. De patiënt moet gemotiveerd worden om zijn gedrag aan te passen en gestimuleerd worden zijn aangepaste gedrag vast te houden. Het voorkómen van mondziekten is een kerntaak van de mondhygiënist. De mondhygiënist is dan ook de aangewezen persoon om de patiënt bij die gedragsverandering te helpen en te begeleiden.
€ 69
21 Jun
Jun
08:45

ACTA Dental Education B.V.

Classroom
ACTA
6-6.5
In deze cursus zullen we ons op interactieve wijze bezighouden met vragen als: Waarom zijn alleen initiële behandeling en mondhygiëne instructies vaak niet voldoende? Heeft een microbiologisch onderzoek enig nut en heeft het toedienen van antibiotica een toegevoegde waarde? Moet elke pocket op dezelfde manier worden behandeld en heeft stoppen met roken een therapeutische meerwaarde? Ook kijken we of een behandelplan al aan het begin kan worden vastgesteld en of de resultaten te voorspellen zijn.
€ 550