Helaas, deze cursus is verlopen

De accreditatieperiode voor deze cursus is verstreken. Op onze hoofdpagina kunt u andere beschikbare cursussen vinden.

Dyslexie; de verdieping

dyslexiedifferentiaal diagnostiek
Tijdens deze verdiepingsdag staan we stil bij de meest recente praktische dilemma’s en wetenschappelijke inzichten. We gaan in op differentiaal diagnostiek en comorbiditeit bij dyslexie, evenals diverse casussen die cursisten in de praktijk tegenkomen.
240
6.5 Punten
Klaslokaal

Prijzen

Regulier € 240

Beroepen

Jeugdzorgwerker
26 Mar 2025
25 Mar 2026
6.5 Punten
SKJ
Orthopedagoog-generalist
26 Mar 2025
25 Mar 2026
6.5 Punten
NIPK&J/NVO, SKJ
Pedagoog
26 Mar 2025
25 Mar 2026
6.5 Punten
SKJ
Psycholoog NIP | Kinder- en jeugdpsycholoog
26 Mar 2025
25 Mar 2026
6.5 Punten
NIPK&J/NVO

Sprekers

Madelon van den Boer

Docent
Madelon van den Boer is als onderzoeker en docent werkzaam bij de afdeling Pedagogiek en Onderwijskunde van de Universiteit van Amsterdam. In 2014 promoveerde zij op onderzoek naar de leesontwikkeling bij kinderen. In huidig onderzoek richt zij zich op de ontwikkeling van lees- en spellingvaardigheden op de basisschool en op het aanleren van vreemde talen en het aanpakken van dyslexie op het voortgezet onderwijs. Daarnaast is zij als orthopedagoog werkzaam op een basisschool.

Doelen

Na afloop van de cursus

Zijn de deelnemers op de hoogte van de nieuwste inzichten wat betreft diagnostiek en behandeling bij dyslexie.
kunnen de deelnemers bij diverse casussen een goede afweging maken of er sprake is van dyslexie of dat een andere diagnose dan wel aanpak passend is.
Omschrijving

De ontwikkelingen in de wetenschap en praktijk rondom dyslexie zijn constant in beweging. Nieuwe wetenschappelijke inzichten leiden tot aanpassingen in de diagnostiek en behandeling in de praktijk, terwijl ervaringen en vragen uit de praktijk weer nieuwe wetenschappelijke studies voortbrengen. Tijdens deze verdiepingsdag worden de nieuwste wetenschappelijke inzichten en praktische dilemma's rondom dyslexie besproken. Er wordt onder andere ingegaan op differentiële diagnostiek en comorbiditeit, en er worden diverse casussen behandeld die cursisten in de praktijk tegenkomen. De ochtend begint met de nieuwste inzichten op het gebied van lezen, spellen en dyslexie, gevolgd door twee verdiepende thema's die direct relevant zijn voor de praktijk, zoals dyslexie bij hoog- of laagbegaafdheid en veelvoorkomende comorbide stoornissen. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan passende adviezen aan leerlingen, ouders en leerkrachten wanneer er geen sprake is van dyslexie. De rest van de middag wordt besteed aan het bespreken van casussen waarbij specifieke vragen van cursisten worden behandeld.

King Nascholing

Hoge Kwaliteit postacademische nascholing voor een betaalbare prijs. Dat zijn de belangrijkste uitgangspunten van onze filosofie. Ben jij werkzaam als psycholoog of orthopedagoog in de Jeugdzorg, GGZ of in het onderwijs? Dan kun je bij ons terecht voor kwalitatief hoogwaardige én betaalbare cursussen. De huidige ontwikkelingen binnen ons vakgebied stellen steeds meer eisen aan (na)scholing. Wij vinden dat een prima ontwikkeling, maar realiseren ons ook dat het behalen van aanvullende registraties tijdrovend en bovendien erg kostbaar is. Wij willen professionals in de jeugdzorg helpen om continu up-to-date te blijven en bieden daarom een breed aanbod aan van betaalbare cursussen en trainingen voor hulpverleners in de GGZ, jeugdzorg en onderwijs.
info@kingnascholing.nl
0202443165
111, Czaar Peterstraat, Amsterdam, 1018PE