Helaas, deze cursus is verlopen
De accreditatieperiode voor deze cursus is verstreken. Op onze hoofdpagina kunt u andere beschikbare cursussen vinden.
Congres: Een zorgelijke ontwikkeling – en dan?
kinderenontwikkelingsachterstandenmotorische stoornissenmotorische ontwikkelingsstoornissenontwikkelingsproblemen
Tijdig de vinger leggen op ontwikkelingsproblemen is van groot belang. Maar wat dan? Tijdens dit congres op 3 december 2024 in Amersfoort, focussen we in het ochtendprogramma op het geven van houvast bij het signaleren en diagnosticeren van jonge kinderen: wat zijn aandachtspunten en wanneer is er al dan niet sprake van een zorgelijke ontwikkeling?289
0-5.5 Punten
Klaslokaal
Prijzen
Regulier € 289
Kortingen
€ 20
Alleen voor leden
Beroepen
Cliëntenvertrouwenspersonen WZD
5 Punten
Registerpl
Cliëntondersteuner
5 Punten
Registerpl
Diëtist
Accreditatie in aanvraag
ADAP
Ergotherapeut
Accreditatie in aanvraag
ADAP
Fysiotherapeut
5 Punten
KRF, KNGF
Doelen
meerwaarde van eerder signaleren van zorgelijke ontwikkeling
meerwaarde breed kijken en diagnostiek en behandeling integreren
kennen van de rode vlaggen bij een anders verlopende ontwikkeling bij jonge kinderen
kennis van de kenmerken van een taalontwikkelingsstoornis bij jonge kinderen
meerwaarde van het inzetten van spel en communicatievaardigheden bij een anders lopende ontwikkeling
inzicht krijgen in het gebruik van het instrument SINDA om vroegtijdig een anders lopende motorische en sociaal-emotionele ontwikkeling te onderkennen
verschil leren zien tussen stil en verlegen gedrag van jonge kinderen en een afwijkende ontwikkeling zoals selectief mutisme
Programma
Omschrijving
Tijdig de vinger leggen op ontwikkelingsproblemen is van groot belang. Maar wat dan? Tijdens dit congres op 3 december 2024 in Amersfoort, focussen we in het ochtendprogramma op het geven van houvast bij het signaleren en diagnosticeren van jonge kinderen: wat zijn aandachtspunten en wanneer is er al dan niet sprake van een zorgelijke ontwikkeling? Het middagprogramma bestaat uit twee rondes van deelsessies over aandachtpunten op het gebied van de ontwikkeling van vier specifieke aandachtsvelden: taal, communicatie & spel, motoriek en stil & verlegen gedrag.
