De-escalerend werken herhaling
De training is gericht op het vroeg signaleren van oplopende spanning bij de cliënt en bij de medewerker zelf. Door met verschillende methoden te oefenen en deze stap voor stap de doorlopen, zal de cursist handvatten krijgen om de-escalerend te werken. De nadruk ligt op het vroeg herkennen van signalen rond oplopende spanning en agressie om hier vervolgens de-escalerend mogelijk te reageren mocht er toch een conflict ontstaan.
Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Competenties
Doelen
De volgende leerdoelen staan centraal in deze training:
De training is gericht op het vroeg signaleren van oplopende spanning bij de cliënt en bij de medewerker zelf. Door met verschillende methoden te oefenen en deze stap voor stap de doorlopen, zal de cursist handvatten krijgen om de-escalerend te werken. De nadruk ligt op het vroeg herkennen van signalen rond oplopende spanning en agressie om hier vervolgens de-escalerend mogelijk te reageren mocht er toch een conflict ontstaan.
De training wordt verzorgd door twee trainers. De werkwijze wordt gekenmerkt door ‘ervaringsgericht leren’. Door middel van verschillende werkvormen worden de cursisten uitgenodigd de theorie eigen te maken. De training stimuleert de cursist verbinding te maken tussen de theorie en de beroepspraktijk.