Angststoornissen

angststoornissenvermijdingsgedragangststoornisggz
Bij veel verpleegkundigen en agogen van ggz-instellingen is nog niet genoeg kennis over angststoornissen. Hierdoor wordt deze stoornis vaak niet herkent en als het wel herkend wordt, kan er verkeerd worden gehandeld. De rode draad in dit leertraject is het aantonen van de verlammende werking van angst en hoe de professional hiermee om moet gaan.
Op aanvraag
2-3 Punten
E-learning

Prijzen

Op aanvraag

Beroepen

Cliëntenvertrouwenspersonen WZD
3 Punten
Registerpl
Cliëntondersteuner
3 Punten
Registerpl
Gezinshuisouder
3 Punten
Registerpl
GGZ-agogen
3 Punten
Registerpl
Jeugdzorgwerker
3 Punten
Registerpl
Omschrijving

Leerdoelen

Na het volgen van dit leertraject is de deelnemer:

  • bekend met de belangrijkste angststoornissen;
  • bekend met de symptomen van de belangrijkste angststoornissen;
  • bekend met de patronen binnen het systeem die de angststoornis in stand houden;
  • weet de deelnemer hoe je iemand met een angststoornis kunt helpen;
  • kan de deelnemer vermijdingsgedrag bij cliënten herkennen.

Doelgroep

Dit leertraject is bedoeld voor professionals met als functie:

  • Agoog
  • Begeleider
  • Verpleegkundige
  • Jeugdhulpverlener


GGZ Ecademy

accreditatie@ggzecademy.nl
0634105290
14, Keltenstraat, Tilburg, 5037KD

Gerelateerde cursussen

GGZ Ecademy

E-learning
2
Welkom in het leertraject 'Werken met de kwaliteitsstandaard Angstklachten en angststoornissen’. Dit leertraject laat je aan de hand van praktijkvoorbeelden zien hoe je de kwaliteitsstandaard Angstklachten en angststoornissen kunt toepassen in jouw werk.
Gratis
26 Jun
Jun
13:00
€ 275

Leids Congres Bureau B.V.

Classroom
Aristo Utrecht
3
Dementiepatiënten kunnen tijdens het proces van toenemend cognitief verval te maken krijgen met depressie, angststoornissen, psychosen en persoonlijkheidsveranderingen. Niet zelden resulteert dit in complexe problematiek waarbij de zorg voor en behandeling van de patiënt diverse uitdagingen kent. In de praktijk betekent dit dat het zorgprofessionals nog wel eens ontbreekt aan ervaring om de theoretische kennis achter deze problematiek om te zetten naar de juiste aanpak. Tijdens deze bijeenkomst leer je de opgedane kennis om te zetten naar de praktijk: Turning research into practice! Hierbij gaan we aan de hand van praktijkvoorbeelden aan de slag met vraagstukken binnen deze complexe problematiek. Daarbij wordt van de deelnemers een actieve houding verwacht waarbij volop gelegenheid zal zijn om eigen casuïstiek in te brengen. Ook zal de docent putten uit zijn jarenlange (o.a. CCE-)ervaring met complexe neuropsychiatrische problematiek bij dementieziekten.
€ 275
05 Nov
Nov
09:30
€ 1245

Medilex BV

Physical course - series
Regardz de Eenhoorn
15
Verdieping in psychiatrische ziektebeelden – voor verpleegkundigen
Leer psychiatrische ziektebeelden bij ouderen herkennen!
€ 1245
09 Oct
Oct
09:30

PAO Psychologie

Physical course - series
0-19
Wat zijn de actuele ontwikkelingen in de geestelijke gezondheidszorg (GGZ)? En hoe vertaal je die dan naar jouw werk met mensen met een matig tot ernstige verstandelijke beperking? Tijdens deze cursus staan we hierbij stil.
€ 1299

GGZ Ecademy

E-learning
0-3.5
Dit leertraject richt zich op de wet- en regelgeving waar een hulpverlener in de jeugd-ggz mee in aanraking komt, of regelmatig in contact komt met jongeren bij de uitvoering van zijn werkzaamheden. Voor het doorlopen van dit leertraject is het wenselijk dat je ook de basiscursus ‘(Be)handelen volgens de Wet verplichte ggz’ hebben doorlopen.
Op aanvraag

GGZ Ecademy

E-learning
3
Dit is een bewustwordingsmodule op het gebied van methodisch & doelgericht werken. Methodisch werken is het gestructureerd organiseren van je werk door de pdca-cyclus te doorlopen van gegevens verzamelen, vooruitkijken (plannen, doelen stellen, afspraken maken), uitvoeren en evalueren (checken, leren, plannen bijstellen). Deze module gaat over het doorlopen van deze cyclus. Hij bevat geen concrete methodieken.
Gratis

GGZ Ecademy

E-learning
3
Voor alle cliënten is het belangrijk dat je ze vanuit de juiste grondhouding bejegend. Dit wordt met name bij LVB cliënten als lastig ervaren. Deze werkplekondersteuning zal professionals helpen om hun eigen grondhouding te leren kennen, deze te kunnen herkennen tijdens het werken met een LVB cliënt en de handvatten te gebruiken bij het werken aan hun grondhouding. De grondhouding werkt door in de houding en het gedrag van de professional. Om de professional te helpen veranderen is een persoonlijke benadering nodig die aansluit op zijn dagelijkse praktijk. De professional gaat er pas in geloven als hij ervaart dat het in de praktijk toegepast kan worden, dat het in de praktijk iets verandert.
Gratis

GGZ Ecademy

E-learning
2-3
Dit leertraject is voor iedereen die meer wil weten over het omgaan met cliënten met een licht verstandelijke beperking. Het leertraject focust zich echter op de uitvoerend medewerker. De omschrijvingen en casussen zijn vooral gericht op het werken met (jong)volwassenen. Sommige informatie kan ook op kinderen en jeugdigen worden toegepast.
Gratis

GGZ Ecademy

E-learning
2
In dit leertraject ontdekt de deelnemer op welke manier empathisch denken en handelen bijdraagt aan het maken van verbinding. Verbinding, niet alleen met de cliënt maar ook met zichzelf, collega’s en andere betrokkenen in alle netwerken waarin de deelnemer zich beweegt.
Gratis

GGZ Ecademy

E-learning
2
GGZ Ecademy heeft rond het thema Motiverende gespreksvoering bij cliënten met een LVB twee leerproducten een ontwikkeld: een leertraject en werkplekondersteuning. Het leertraject dient als scholing, waarbij de vaardigheden kunnen worden eigen gemaakt rond MGV bij de specifieke doelgroep van mensen met een lichtverstandelijke beperking.
Gratis