CRM-training voor zorgprofessionals

Neem de lessen uit de luchtvaart mee in de zorg
CRMeffectieve communicatiecommunicatiesamenwerkingsamenwerkingsrelatie
Crew Resource Management (CRM) is een concept dat oorspronkelijk uit de luchtvaart komt, waar effectieve communicatie en samenwerking al decennialang worden ontwikkeld. Om deze lessen uit de luchtvaart toe te passen in de zorg heeft SimFlying een unieke, geaccrediteerde CRM nascholing ontwikkeld.
09:00 - 17:00
500
5-7 Punten
Classroom

Prijzen

Regulier € 500
Inclusief : lunch

Datum en locatie

13 mei 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer
16 mei 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer
27 mei 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer
06 jun. 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer
27 jun. 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer
04 jul. 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer
01 aug. 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer
23 sep. 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer
17 okt. 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer
31 okt. 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer
12 nov. 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer
25 nov. 2025
09:00
17:00
Burgemeester Hoffscholteweg 3-01, 1431DN, Aalsmeer

Beroepen

Anesthesioloog
31 May 2024
12 May 2026
6 Punten
ABAN-C2
Arts klinische chemie
31 May 2024
12 May 2026
6 Punten
ABAN-C2
Arts nucleaire geneeskunde
31 May 2024
12 May 2026
6 Punten
ABAN-C2
Arts voor verstandelijk gehandicapten
31 May 2024
12 May 2026
6 Punten
ABC1
Artsen | Mondziekten en kaakchirurgie (kaakchirurg)
31 May 2024
12 May 2026
6 Punten
ABAN-C2

Competenties

Samenwerken40 %
Communicatie40 %
Professionaliteit en kwaliteit20 %
Omschrijving

SimFlying’s CRM-training is een unieke nascholing voor zorgprofessionals die de communicatie en menselijke factoren in hun werk willen optimaliseren. Dit doen we in onze professionele vliegsimulators met instructie van een in CRM-gespecialiseerde verkeersvlieger én zorgprofessional. Eenmaal in de vliegsimulator voeren de deelnemers een vlucht van A naar B uit, waarbij zich diverse uitdagingen voordoen die ze samen met de andere deelnemers en de luchtverkeersleiding moeten oplossen.

Lessen uit de luchtvaart

Tijdens deze cursus worden de belangrijkste lessen uit de luchtvaart toegelicht en vertaald naar de medische praktijk. De deelnemers leren in deze eendaagse klassikale cursus bewust te worden van de cruciale human factors die ten grondslag liggen aan fouten, en ontwikkelen vaardigheden op het gebied van effectieve communicatie, gedrag en professioneel handelen, geïnspireerd door de luchtvaart.

SimFlying

info@simflying.nl
0850607370
3, Burgemeester Hoffscholteweg, 01, Aalsmeer, 1431DN

Gerelateerde cursussen

04 Jun
Jun
09:00

Academie voor Medisch Specialisten

Classroom
Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum
12
Voor vrouwelijke artsen
Een vrouwelijke arts die zichzelf profileert moet balanceren op een smalle evenwichtsbalk. Als ze zich te dominant opstelt wordt ze afgewezen omdat ze niet aardig genoeg is. Gedraagt ze zich weer te aardig dan wordt ze niet serieus genomen. Het heeft Hillary Clintons spindoctors heel wat slapeloze nachten gekost. Overal waar vrouwen werken steken deze vragen de kop op. Deze tweedaagse training laat je zien hoe je met dit dilemma af kunt rekenen.
€ 2025
27 Jun
Jun
08:30

Emergency Medical School

Classroom
EMSchool
6-7
Welkom bij de Crew Resource Management -cursus! De CRM-training is een veiligheidstraining voor multidisciplinaire teams in de medische sector. De opleiding omvat workshops, vaardigheidstrainingen, lezingen en simulaties, waarbij diverse scenario's worden uitgevoerd in onze speciaal uitgeruste scenariolokalen.
€ 445
13 May
May
13:00
€ 415

Onderwijscentrum UMC Utrecht

Classroom
UMC Utrecht
4
Deze training behandelt alles op het gebied van communicatie waar jij in je spreekuur tegenaan loopt. Het gaat om ‘alledaagse’ zaken, zoals: hoe ga ik om met breedsprakigheid, hoe hanteer ik heftige emoties, wat doe ik als een patiënt zich verzet tegen mijn advies, hoe bewaak ik de agenda en mijn tijd? Elke ervaring is welkom.
€ 415

ZW Opleidingen

Incompany
6
De training is bedoeld voor organisaties die hun medewerkers zich in hun werk krachtiger en effectiever willen laten profileren. Laten zien wat ze kunnen en waar de krachten liggen, maar ook open durven staan voor de eigen ontwikkelpunten en daarmee aan de slag gaan.
€ 1498
19 Sep
Sep
09:30

VvAA

Classroom
VvAA Utrecht
6
Stuur uw maatschap of vakgroep op een efficiënte en plezierige wijze aan.
In deze training, die door cursisten met een 8,6 beoordeeld wordt, leert u hoe u de maatschap of vakgroep op een efficiënte en plezierige wijze kunt aansturen en managen. De training heeft een praktische en interactieve insteek en biedt volop ruimte voor uw eigen vraagstukken.
€ 845

Dockwerk

Incompany
6
Is het de waarheid, of enkel jouw zienswijze? Kan je een ander overtuigen van jouw mening en is dat een discussie of een goed gesprek? Hoe ga je om met verschillende ideeën, meningen en zienswijzes, met cliënten, jouw collega's en in de keten?
€ 255 - 305
04 Jun
Jun
19:00
€ 299

Leerpunt KOEL

Physical course - series
Leerpunt KOEL
6
Please help me!
Omdat ook veel Engelssprekende mensen de huisartspraktijk bellen en bezoeken, is het belangrijk voor doktersassistenten om een goede basiskennis van het Engels te hebben. Zeker als het over zorggerelateerde triagevragen en medische onderwerpen gaat kan het wel eens lastig zijn. Goede zorg mag immers niet stuklopen op gebrekkige communicatie. Als je graag het zekere voor het onzekere neemt is deze tweedelige scholing niet alleen een uitstekende aanvulling op de persoonlijke vaardigheden maar ook op de veelzijdigheid binnen de huisartsenpraktijk.
€ 299
07 Jul
Jul
08:00

METS Center

Classroom
Bilthoven
6-7
Crisis Resource Management (CRM) staat voor niet-technische vaardigheden zoals effectieve communicatie, samenwerking en leiderschap. Het trainen van deze vaardigheden is cruciaal bij het reduceren van risico’s en bevordert veilige zorg aan patiënten.
€ 615
19 May
May
09:30

King Nascholing

Physical course - series
BCN Arena Amsterdam
13-20.5
Leer in de cursus Motiverende Gespreksvoering hoe je vanuit een respectvolle en empathische houding cliënten uitnodigt tot zelfonderzoek en het vergroten van hun intrinsieke motivatie. Ontdek hoe je ambivalentie verkleint, zelfvertrouwen versterkt en omgaat met weerstand. Pas de principes toe in je dagelijkse praktijk, bijvoorbeeld bij complexe echtscheidingen en conflicten.
€ 420
07 May
May
09:30

Pro Education BV

Physical course - series
Utrecht
18-36
Effectief communiceren met cliënten
Wil je goed en duidelijk kunnen communiceren met je cliënt? In deze cursus leer je aan de hand van NLP-technieken de effectiviteit van je communicatie te verbeteren. NLP (neurolinguïstisch programmeren) is gebaseerd op het principe dat bepaalde overtuigingen en denkpatronen tot de meest optimale communicatie leiden. Tijdens de cursus leer je praktische methoden en technieken om tot een betere communicatie met je cliënten te komen. De theorie wordt gekoppeld aan herkenbare casuïstiek vanuit de paramedische zorg en je eigen ervaringen. Na de cursus kun je NLP direct inzetten in je eigen praktijk.
€ 1195