Teamwerk in de tandartspraktijk
De tijd dat de solopraktijk met een of twee (parttime)assistenten de meest voorkomende praktijkvorm was, ligt inmiddels achter ons. Met het toenemen van het aantal personeelsleden in de tandartspraktijk neemt ook de noodzaak tot gestructureerd personeelsmanagement toe. In deze nascholing wordt aandacht besteed aan de instrumenten die u kunt inzetten om van een aantal losse individuen een hecht team te maken. Ook bespreken we hoe dit team zich kan inzetten om patiëntgericht te werken. We beginnen met in algemene zin te kijken naar teameigenschappen en hoe u uw team kunt ontwikkelen, zonder direct vlotten te moeten gaan bouwen in de Ardennen. Vervolgens staan we stil bij het teamoverleg als instrument om aan uw praktijkdoelen en het team te werken. Helaas is het niet altijd koek en ei tussen de leden van het team. Daarom besteden we ook aandacht aan kritiek en conflicten. Ten slotte richten we de aandacht op patiëntgericht werken.90.05
4 Punten
E-learning
Prijzen
Regulier € 90.05
Beroepen
Tandarts
31 Mar 2022
09 Dec 2025
4 Punten
KRT
Sprekers
Dr. Erik Ranzijn
Auteur
Dr. Erik Ranzijn (1957) studeerde psychologie en informatica aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn afstuderen werkte hij eerst als automatiseringsadviseur. Daarna werd hij onderzoeker aan de Universiteit Twente. Aldaar promoveerde hij op het snijvlak van de cognitieve psychologie, de informatica en de onderwijskunde. Hij onderzocht de effecten op het leerresultaat van instructievarianten in computergestuurde instructiesystemen bij het leren van natuurlijke begrippen. Na zijn promotie ging hij werken bij een internationaal opererend trainings- en adviesbureau, waar hij later als businessunitdirecteur verantwoordelijk was voor projecten op het gebied van de opleidingstechnologie. Na korte tijd gewerkt te hebben als projectleider op het gebied van ‘high technology’-training, werd hij directeur van een van de oudste trainingsbureaus van ons land. In 1999 richtte hij Roovos Organisatieontwikkeling op. Vanuit dit bureau geeft hij trainingen op het gebied van management, commercie en communicatie, geeft hij adviezen, en voert projecten uit als interimmanager. Hij begeleidt tandartsen en tandartspraktijken in hun verdere professionalisering als organisatie. Ook verzorgt hij de training De tandarts aan de leiding, waarin de tandarts praktische tips en vaardigheden krijgt aangereikt.Doelen
Na het doorlopen van deze nascholing:
weet u hoe u van losse individuen een team kunt maken;
kent u de verschillende stijlen van conflicthantering;
kunt u bemiddelen bij een conflict;
weet u hoe klachten moeten worden afgehandeld;
kunt u uw teamleden een alternatieve beloning aanbieden.
Omschrijving
Inhoud
A Teamontwikkeling
B Teamoverleg
C Omgaan met kritiek
D Conflicten hanteren
E Patiëntgericht handelen
F Afhandelen van klachten
G Belonen
AccreDidact BV
AccreDidact biedt nascholing in de vorm van eLearning met online toets en een papieren naslagwerk. In een online persoonlijk nascholingsdossier houdt u uw vorderingen bij en vindt u een actueel overzicht van behaalde punten. Binnen het voordelige abonnement ontvangt u verspreid over het jaar de boekjes en kunt u online via de besloten website nascholen. Heeft u de toets behaald? Dan worden uw nascholingspunten direct bijgeschreven.