Twee daagse vervolgcursus ACT
Voor wie een twee of meerdaagse introductiecursus in ACT gevolgd heeft en bekend is met de zes kernprocessen van ACT biedt deze vervolgcursus een verdieping in de kennis.Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Doelen
Voor wie een twee of meerdaagse introductiecursus in ACT gevolgd heeft en bekend is met de zes kernprocessen van ACT biedt deze vervolgcursus een verdieping in de kennis. Het procesgerichte karakter van ACT staat centraal. Aan de hand van een video opname leer je om de processen van (in)flexibiliteit te herkennen terwijl zij zich voordoen in de therapeutisch relatie. Je oefent om dit ook in je eigen therapieën te kunnen toepassen. We gaan dieper in op hoe je het proces van zelf-als-context kunt inzetten. Je krijgt de gelegenheid om zelf een oefening te creëren rondom zelf-als-context en deze in praktijk te brengen. Je leert hoe je metaforen goed kunt laten aansluiten bij je cliënt. Tot slot brengen we alles samen in oefeningen waarin je leert schakelen tussen de processen.
Leerdoelen algemeen:
- Een inschatting maken van de eigen ACT vaardigheden
- De link leggen tussen het ACT model en leertheoretische principes: operante conditionering en de Relational Frame Theory
- Analyses maken die ACT consistent zijn en leidend zijn voor behandeling
- De zes componenten van psychologische (in)flexibiliteit herkennen bij casus (mv)
- Zelf oefeningen ontwerpen die passen binnen het ACT model
- Het therapeutisch arsenaal uitbreiden
- Beter begrijpen wat de functie is van verschillende interventies
- Beter begrijpen hoe deze functie optimaal is in te zetten om psychologische flexibiliteit te vergroten
- Een therapeutische houding innemen waarin de therapeut model staat voor psychologische flexibiliteit en deze instigeert
- Meerdere reacties leren geven op sterk gefuseerde of vermijdende reacties van een client
- Snel schakelen tussen de zes componenten
- Vloeiend gebruik maken van de zes componenten