Strategie en marketingmanagement in de eerstelijns fysiotherapie
Wat heb ik als fysiotherapeut en als praktijkorganisatie nodig om aantrekkelijk te zijn voor mijn doelgroep(en) in het veranderende (beweeg)zorglandschap, waarin macrotrends, branchekrachten zoals zorgverzekeraars, andere zorgverleners en (zorg)consumenten zijn betrokken.Prijzen
Beroepen
Sprekers
Dani Hemelrijk
Eigenaar Mind your Market, Gastdocent aan SOMT University of Physiotherapy
Doelen
De cursist heeft na het volgen van de cursus:
Als fysiotherapeut ben je hoofdzakelijk bezig met het verlenen van zorg. Vakinhoudelijke ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op mede door wijzigingen in wetenschappelijke uitgangspunten. Goede nascholingen op post Masterlevel zijn daardoor onontbeerlijk voor de huidige zorgprofessional. Maar het is in het huidige en snel veranderende zorglandschap ook noodzakelijk dat up to date vakinhoudelijke kennis, inzicht en vaardigheden enerzijds gecombineerd moet zijn met hoogwaardige kennis op het gebied van bedrijfskundige vakgebieden zoals strategie en marketing. In deze scholing wordt daarom duidelijk gemaakt dat strategie, organisatie en marketing enerzijds en vakinhoudelijk handelen anderzijds sterk met elkaar zijn verbonden.
Maar het wordt ook steeds belangrijker om kennis en vaardigheden op te doen die een fysiotherapeut in staat stellen succesvol als zorgondernemer te kunnen opereren. Bewustwording van de noodzaak van upgraden van vakinhoud enerzijds en kennis over strategie en marketing anderzijds geeft inzicht over de relatie tussen beiden en draagt eraan bij dat een fysiotherapiepraktijk in de eerstelijns zorg zich beter kan positioneren in haar verzorgingsgebied en een betere aansluiting kan vinden op haar doelgroepen.