Patiëntgericht communiceren met impact!

patiëntgerichte communicatiepatientgerichtpatiëntgerichte zorgpatiëntgericht communicerentriagegesprekken
Goede zorg begint bij een goed gesprek, en dat goede gesprek begint vaak bij de doktersassistente of triagist aan de telefoon, aan de balie en op de praktijk of de huisartsenspoedpost. Communiceer je patiëntgericht, dat wil zeggen ‘op maat’, dan voelt de patiënt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat eerder een prettige werkrelatie en een betere samenwerking. Tot slot, ook niet onbelangrijk, vergroot betere communicatie je eigen werkplezier.
85
3 Punten
Classroom

Prijzen

Regulier € 85

Beroepen

Doktersassistent
3 Punten
CADD
Triagist
3 Punten
CADD

Sprekers

Leon Koek

Docent
Omschrijving

Door deze interactieve scholing laten we je met nieuwe ogen kijken naar je eigen communicatie en krijg je handvatten om de emoties van de patiënt liefdevol in te tomen, de regie te voeren en te houden en met een goed gevoel het gesprek af te ronden.


In verbinding komen: Je ontdekt en ervaart wat het verschil is tussen de mens als bewust en onbewust wezen, waarom jouw traditionele manier van communiceren bij patiënten soms niet werkt en het vertrouwen bij de patiënt verhindert. Je krijgt nieuwe inzichten in gesprekstechnieken zodat je de patiënt beter kunt bereiken en meer in verbinding komt.


Emotie liefdevol intomen: Je leert hoe je omgaat met patiënten waarbij de emoties hoog oplopen en/of veel druk uitoefenen. Welke gesprekstechnieken kun je dan inzetten zodat er meer rust en veiligheid ontstaat bij jezelf en bij de patiënt.


Regie op het gesprek voeren: Je leert de patiënt bewust te maken van zijn of haar gedrag, zodat de patiënt duidelijkheid ervaart en jij sterker in je schoenen staat.


Een goede afronding: Je kunt met de aangereikte theorie en de technieken het gesprek goed en helder afronden, zodat zowel jij als de patiënt met een duidelijke verwachting en een goed gevoel het gesprek afrond.


Voor wie?

Deze scholing is voor doktersassistenten en triagisten.

Dokter Drenthe

Dokter Drenthe is de regio-organisatie voor Drentse huisartsen, voorheen bekend als Huisartsenzorg Drenthe (HZD). We zijn de overkoepelende en ondersteunende organisatie voor de Centrale Huisartsendienst Drenthe (CHD: 4 spoedposten), de ketenzorg en de dagpraktijken. Met 150 collega's werken we samen om de huisartsenzorg in Drenthe 24/7 te organiseren.
scholing@dokterdrenthe.nl
0880504000
44, Stationsstraat, Assen, 9401KX

Gerelateerde cursussen

ExpertCollege BV

E-learning
4
De e-learningmodule ‘e-Xpert Triage: Verloskunde’ is dé manier om op een effectieve, efficiënte en plezierige manier, de Nederlandse Triagewijzer Verloskunde eigen te maken.
€ 223.25
€ 70

SDB groep B.V.

E-learning
2
Iedereen communiceert vanuit zijn eigen ervaring en referentietiekader. Bij triage mag het niet uitmaken welke triagist de telefoon aannneemt. Het beeld moet eenduidig zijn en op basis van objectieve informatie gevormd zijn, zonder oordeel, mening of aaname. De uitkomst (urgentie) zou steeds hetzelfde moeten zijn. Dit vraag om efficiënte en effectieve communicatie.
€ 70
16 Sep
Sep
10:00
€ 860

Nederlandse Vereniging van Doktersassistenten

Physical course - series
Baarn
12
Goede triage is belangrijk in huisartsenpraktijken. De urgentie van een zorgvraag is niet altijd duidelijk. Goede triage bestaat uit 3 onderdelen: ABCDE-criteria toepassen, de ingangsklacht beoordelen aan de hand van de specifieke triagecriteria en het vaststellen van urgentie verhogende of verlagende factoren. De NHG-TriageWijzer helpt je bij het stellen van de juiste vragen om goede triage te kunnen toepassen.
€ 860

Federatie WDH Midden-Nederland

E-learning
1
In deze cursus leer je aan de hand van de gespreksroute hoe een telefonisch triagegesprek verloopt en welke vragen in welke situatie het meest passend zijn om te stellen.
€ 90
24 Jun
Jun
13:00
€ 179

Leerpunt KOEL

Classroom
Leerpunt KOEL
3
Een goed gesprek, hoe doe ik het?
n deze scholing leer je hoe je communicatief een goed triagegesprek kunt voeren. De focus ligt op het ervaren wat beter leren luisteren oplevert en het toepassen daarvan.
€ 179

PAOFarmacie

Incompany
3
Het gesprek aan de balie heeft zich de laatste jaren steeds verder ontwikkeld tot een tweegesprek tussen patiënt en zorgverlener. In plaats van een gesprek waar algemeen informatie en advies wordt gegeven, wordt het nu een gesprek op maat aansluitend op de kennis, vragen en zorgen van de patiënt aangevuld met de benodigde informatie om het geneesmiddel veilig te gebruiken. Dit komt ook tot uiting in de laatste richtlijn consultvoering.
Op aanvraag
25 Sep
Sep
09:30

NSPOH

Classroom
Utrecht
6
Werk jij in de public of occupational health en heb je een verhaal dat iedereen moet horen? Omdat je je klanten goed wil adviseren, collega’s wilt informeren of samenwerkingspartners wilt overtuigen? Doe dan deze eendaagse module en leer hoe je jouw publiek in de eerste tien seconden meetrekt in jouw verhaal.
€ 505