Masterclass DTTC en ReST (SOS)

De motorische pijler (uitgelicht DTTC en ReST) nader bekeken vanuit procesdiagnostiek bij spraakontwikkelingsstoornissen.
spraakontwikkelingsstoornissenspraakstoornisspraakproblematiekmotorische spraakproblematiek
Deze masterclass laat je kennismaken met de motorische therapieën DTTC en ReST. We beginnen met het belang van procesdiagnostiek en bespreken de verschillende pijlers van behandeling bij SpraakOntwikkelingsStoornissen (SOS). We gaan dieper in op de motorische pijler en bespreken de Dynamic Temporal & Tactile cueing Treatment Approach (DTTC) en de Rapid Syllable Transition Treatment (ReST). De Dynamic Temporal & Tactile cueing Treatment Approach is zeer geschikt is voor jongere kinderen met motorische spraakproblematiek en de Rapid Syllable Transition Treatment is geschikt voor oudere kinderen met motorische spraakproblematiek. De verschillende stappen van de therapieën worden toegelicht en tevens geoefend.
310
14.5 Punten
Online
Classroom

Prijzen

Regulier € 310
Inclusief : studiemateriaal en BTW

Beroepen

Logopedist
14.5 Punten
NVLF

Sprekers

Melissa Krommedam-Wiegertjes

Docent
Omschrijving

Doelstelling:

Na afloop van deze Masterclass ben je op de hoogte van de laatste inzichten met betrekking tot procesdiagnostiek bij SOS. Je hebt inzicht in de motorische pijler en vooral in DTTC en ReST verkregen. Je kunt een behandelplan opstellen en kunt geschikte doeluitingen voor de behandeling selecteren voor beide therapieën.

Doelgroep:

De masterclass is bedoeld voor logopedisten en linguïsten.

Duur:

6 uur

Huiswerkopdracht:

Bestuderen literatuur: ca. 14 uur.

ideaLOGO Academy

info@idealogo.nl
0645460800
9, De Giessen, Dronten, 8253PR

Gerelateerde cursussen

30 Sep
Sep
09:30
€ 975

Fontys voor Professionals

Physical course - series
Fontys Hogeschool
30
De Denkstimulerende Gespreksmethode (DGM) volgens Marion Blank is een effectieve aanpak om denkprocessen bij kinderen met een taalleeftijd van 3 tot 8 jaar te vereenvoudigen en te reguleren. Door middel van praktijkgerichte oefeningen en het analyseren van kinderreacties, kunnen professionals zoals logopedisten en onderwijzers de taal- en denkontwikkeling van kinderen met taalontwikkelingsstoornissen positief beïnvloeden. De methode benadrukt het belang van geschikte gespreksonderwerpen, materialen en denktaken die aansluiten bij de belevingswereld van het kind, waardoor het taaldenkniveau gestimuleerd wordt.
€ 975
11 Jun
Jun
09:00
€ 995

Fontys voor Professionals

Classroom
Fontys hogeschool
18
Ben jij logopedist en wil je meer leren over onderzoek en de behandeling volgens PROMPT? De 3-daagse cursus ‘PROMPT 1 – Introductie techniek’ biedt kennis over hoe je de juiste bewegingspatronen voor spraak kunt vormen en oproepen bij cliënten.
€ 995
19 Sep
Sep
09:00

Fontys voor Professionals

Classroom
Fontys Paramedische Hogeschool
De praktische cursus Communicatieve Taaltherapie voor Kinderen met een Taalniveau van 2 tot 6 Jaar (CT-2) is gericht op het evidence-based logopedisch handelen bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) in de meerwoordfase of differentiatiefase. Na de cursus Communicatieve Taaltherapie voor Kinderen met een Taalniveau van 2 tot 6 Jaar (CT-2) kun je communicatieve taaltherapie inzetten om jonge kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) te helpen.
€ 1250