Verslaglegging rond emotionele ontwikkeling of emotioneel functioneren
Tijdens deze online training gaat de docent uitgebreid in wat er in verslaglegging over de emotionele ontwikkeling / emotioneel functioneren moet staan en hoe het verslag moet worden opgebouwd.Prijzen
Beroepen
Sprekers
WILMA MATHURIN
Docent
Wilma Mathurin is als GZ-Psycholoog werkzaam binnen de (S)GGZ en de verstandelijk gehandicaptenzorg. Zij is afgestudeerd als orthopedagoog en psycholoog. Aandachtsgebieden in haar werk zijn (L)VB, ASS, emotionele ontwikkeling, genderdiversiteit, gehechtheid en vraagstukken rond de seksuele gezondheid. Wilma vindt het belangrijk dat mensen die zich in een kwetsbare positie bevinden de zorg krijgen die het beste aansluit bij hun zorgbehoefte. Ze streeft ernaar dat mensen excelleren op hun eigen niveau, waarbij rekening wordt gehouden met verschillen in mogelijkheden, motivatie en interesse. Wilma is in het bezit van een aantekening seksuologie NVVS. Zij is lid van NEED (Network of Europeans on Emotional Development) en van LNEO (Landelijk Netwerk Emotionele ontwikkeling). Daarnaast heeft ze in Vlaanderen een gecertificeerde opleiding over de SEO-R2 gevolgd. Wilma is medeoprichter en contactpersoon van de Special Interest Group autismespectrumstoornissen en seksualiteit (NVVS).Doelen
Door gedragsdeskundigen en PDW-ers in heel Europa worden diverse instrumenten gebruikt om de emotionele ontwikkeling van mensen met een verstandelijke beperking in te schatten. Denk hierbij aan de SEO-R², de SEO-V of de ESSEON. Nadat de inschatting van de emotionele ontwikkeling heeft plaatsgevonden is het belangrijk dat de uitkomsten goed op papier worden gezet zodat ouders en begeleiders hun ondersteuning kunnen afstemmen.
Bij orthopedagogen, psychologen en PDW-ers leven soms nog vragen over de verslaglegging na afname van de SEO-R², de SEO-V of een andere schaal: “Hoe verwoord ik de uitkomsten van mijn diagnostisch onderzoek in een helder verslag?” of “Hoe vertaal ik het ingeschatte emotionele ontwikkelingsniveau van personen met een verstandelijke beperking in een concrete begeleidingsstijl?” en “Hoe communiceer ik het beste over het emotioneel ontwikkelingsniveau met de cliënt, zijn ouders en begeleiders?”.
Tijdens deze training loopt de docent nog een grondig met je door wat er in een goede verslaglegging rond emotionele ontwikkeling/ emotioneel functioneren moet staan. Je kunt tijdens de training oefenen met het schrijven van de conclusie en het advies.