Shared Decision Making

shared decision makingSDMggz
In dit leertraject ga je aan de slag met het toepassen van Shared Decision Making en ontdek je hoe je dit toepast in de praktijk. Dit is een basisleertraject dat onderdeel is van het thema ‘Eigen regie’.
Gratis
2-3 Punten
E-learning

Prijzen

Gratis

Beroepen

Cliëntenvertrouwenspersonen WZD
2 Punten
Registerpl
Cliëntondersteuner
2 Punten
Registerpl
Gezinshuisouder
2 Punten
Registerpl
GGZ-agogen
2 Punten
Registerpl
Jeugdzorgwerker
2 Punten
Registerpl
Omschrijving

Hoofdleerdoel: 

De deelnemer is in staat om de relevantie van Shared Decision Making (SDM) te beoordelen en kan SDM uitvoeren in de praktijk. 

Subleerdoelen: 

  • De deelnemer kan omschrijven wat Shared Decision Making is en hoe hij de stappen van SDM kan toepassen in zijn werk. 
  • De deelnemer kan beschrijven welke principes van SDM zij op dit moment wel toepast en welke principes niet. 
  • De deelnemer kan reflecteren op zijn eigen wijze van hulpverlenen met betrekking tot Shared Decision Making. 
  • De deelnemer is bewust van eigen aannames en behoeftes die mogelijk in de weg staan van Shared Decision Making. 
  • De deelnemer kan zich bij de besluitvorming afstemmen op de individuele (on)mogelijkheden en omstandigheden van de cliënt of het cliëntsysteem.   
  • De deelnemer kan voor de cliënt relevante informatie uit diens verleden in het kader van Shared Decision Making uitvragen. 
  • De deelnemer kan de betekenis van de begrippen gelijkheid en gelijkwaardigheid in relatie tot Shared Decision Making uitleggen. 
  • De deelnemer kan uitleggen op welke wijze en wanneer de naasten uit het systeem van de cliënt betrokken worden bij het proces van Shared Decision Making. 


GGZ Ecademy

accreditatie@ggzecademy.nl
0634105290
14, Keltenstraat, Tilburg, 5037KD

Gerelateerde cursussen

Academie Verloskunde Maastricht

E-learning
2
Wilt u - in lijn met de Zorgstandaard Integrale Geboortezorg - gezamenlijke besluitvorming (GB; synoniemen: samen beslissen, shared decision making) daadwerkelijk integreren in uw dagelijkse praktijk en zoekt u handvatten en inspiratie om een gelijkwaardig partnerschap met de zwangere vrouw vorm te geven? En wilt u dit aanpakken samen met collega’s van praktijk, kring of VSV?
Op aanvraag

Academie Verloskunde Maastricht

E-learning
2
Wilt u - in lijn met de Zorgstandaard Integrale Geboortezorg – meer weten over gezamenlijke besluitvorming (GB; synoniemen: samen beslissen, shared decision making) om een gelijkwaardig partnerschap met de zwangere vrouw vorm te geven?
€ 60
05 Nov
Nov
09:30
€ 1245

Medilex BV

Physical course - series
Regardz de Eenhoorn
15
Verdieping in psychiatrische ziektebeelden – voor verpleegkundigen
Leer psychiatrische ziektebeelden bij ouderen herkennen!
€ 1245
09 Oct
Oct
09:30

PAO Psychologie

Physical course - series
0-19
Wat zijn de actuele ontwikkelingen in de geestelijke gezondheidszorg (GGZ)? En hoe vertaal je die dan naar jouw werk met mensen met een matig tot ernstige verstandelijke beperking? Tijdens deze cursus staan we hierbij stil.
€ 1299

GGZ Ecademy

E-learning
0-3.5
Dit leertraject richt zich op de wet- en regelgeving waar een hulpverlener in de jeugd-ggz mee in aanraking komt, of regelmatig in contact komt met jongeren bij de uitvoering van zijn werkzaamheden. Voor het doorlopen van dit leertraject is het wenselijk dat je ook de basiscursus ‘(Be)handelen volgens de Wet verplichte ggz’ hebben doorlopen.
Op aanvraag

GGZ Ecademy

E-learning
3
Dit is een bewustwordingsmodule op het gebied van methodisch & doelgericht werken. Methodisch werken is het gestructureerd organiseren van je werk door de pdca-cyclus te doorlopen van gegevens verzamelen, vooruitkijken (plannen, doelen stellen, afspraken maken), uitvoeren en evalueren (checken, leren, plannen bijstellen). Deze module gaat over het doorlopen van deze cyclus. Hij bevat geen concrete methodieken.
Gratis

GGZ Ecademy

E-learning
3
Voor alle cliënten is het belangrijk dat je ze vanuit de juiste grondhouding bejegend. Dit wordt met name bij LVB cliënten als lastig ervaren. Deze werkplekondersteuning zal professionals helpen om hun eigen grondhouding te leren kennen, deze te kunnen herkennen tijdens het werken met een LVB cliënt en de handvatten te gebruiken bij het werken aan hun grondhouding. De grondhouding werkt door in de houding en het gedrag van de professional. Om de professional te helpen veranderen is een persoonlijke benadering nodig die aansluit op zijn dagelijkse praktijk. De professional gaat er pas in geloven als hij ervaart dat het in de praktijk toegepast kan worden, dat het in de praktijk iets verandert.
Gratis

GGZ Ecademy

E-learning
2-3
Dit leertraject is voor iedereen die meer wil weten over het omgaan met cliënten met een licht verstandelijke beperking. Het leertraject focust zich echter op de uitvoerend medewerker. De omschrijvingen en casussen zijn vooral gericht op het werken met (jong)volwassenen. Sommige informatie kan ook op kinderen en jeugdigen worden toegepast.
Gratis

GGZ Ecademy

E-learning
2
In dit leertraject ontdekt de deelnemer op welke manier empathisch denken en handelen bijdraagt aan het maken van verbinding. Verbinding, niet alleen met de cliënt maar ook met zichzelf, collega’s en andere betrokkenen in alle netwerken waarin de deelnemer zich beweegt.
Gratis

GGZ Ecademy

E-learning
2
GGZ Ecademy heeft rond het thema Motiverende gespreksvoering bij cliënten met een LVB twee leerproducten een ontwikkeld: een leertraject en werkplekondersteuning. Het leertraject dient als scholing, waarbij de vaardigheden kunnen worden eigen gemaakt rond MGV bij de specifieke doelgroep van mensen met een lichtverstandelijke beperking.
Gratis