Incompany | Communicatie met "lastige ouders"
Elke cliënt of leerling heeft een thuisfront in de vorm van familieleden of ouders die in de regel het allerbeste voorhebben met hem of haar. Deze betrokkenheid maakt echter ook vaak dat het werken met de cliënt of leerling zélf één ding is, maar het omgaan met diens ouders of andere naasten vaak een minstens even moeilijke kwestie is. Niet zelden wordt er in het onderwijs, de zorg en de welzijnssector vanalles verzucht over ouders en familieleden die ruzie maken met hulpverleners, klagen, controleren, eisen, dreigen, tegenwerken en wat al niet meer. In deze eendaagse praktijkgerichte training worden de meest toonaangevende systeemtheorieën welke hulpverleners en leerkrachten kunnen gebruiken om dysfunctionele communicatie met zogenaamde ‘lastige ouders’ te doorbreken en vlot te trekken.Op aanvraag
In aanvraag
Incompany
Prijzen
Op aanvraag
Beroepen
Jeugdzorgwerker
SKJ
Orthopedagoog-generalist
SKJ
Pedagoog
SKJ
Doelen
De invloed van de eigen beeldvorming in de communicatie met ouders onderkennen;
Kernbegrippen en werken conform de basisprincipes van circulaire communicatie en herhalende patronen;
Toepassing van belangrijke contextuele aspecten uit de leer van Nagy, Bakker en Munichin;
Effectief inzetten van de communicatie axioma's van Watzlawick;
Werken vanuit possitive behavior support van O'Hanlon, De Shazer en Berg.
Omschrijving
Deze training is bedoeld voor hulpverleners in de (jeugd)zorg en leerkrachten met een HBO- (minimaal MBO-niveau 4) achtergrond.
Euregionaal Congresburo / Centrum voor Educatie en Supervisie
Gerelateerde cursussen
11
Oct
2024
09
Oct
2025
Gratis