De cursus Bedrijfshulpverlener is een door de werkgever aangewezen opleiding. Het doel van de cursus is bedrijfsmedewerkers te leren effectief op te treden bij ongevallen en/of calamiteiten.
Als hulpverlener wil je een bijdrage leveren aan het proces van gedragsverandering bij cliënten. Maar wat is eigenlijk je invloed op dit proces? In deze cursus leer je hier meer over. Motivational interviewing is een directe, persoonsgerichte gespreksstijl die verandering in het gedrag bevordert. Hierbij bouw je als hulpverlener een relatie op met de cliënt die gebaseerd is op gelijkwaardigheid, eigen verantwoordelijkheid en vrijheid van gedragskeuze. Het uitgangspunt is dat de motivatie tot verandering vanuit de cliënt zelf komt en niet van buitenaf wordt opgelegd.
Wil je goed en duidelijk kunnen communiceren met je cliënt? In deze cursus leer je aan de hand van NLP-technieken de effectiviteit van je communicatie te verbeteren. NLP (neurolinguïstisch programmeren) is gebaseerd op het principe dat bepaalde overtuigingen en denkpatronen tot de meest optimale communicatie leiden. Tijdens de cursus leer je praktische methoden en technieken om tot een betere communicatie met je cliënten te komen. De theorie wordt gekoppeld aan herkenbare casuïstiek vanuit de paramedische zorg en je eigen ervaringen. Na de cursus kun je NLP direct inzetten in je eigen praktijk.
Les conform de richtlijnen van de Nederlandse Reanimatie Raad. Duur; 120 minuten. De theorie wordt kort behandeld a.d.h.v. posters die opgehangen zijn in de oefenruimte (algoritme, verslikking/ verstikking protocol, Radboudumc specifieke info) vervolgens wordt er veel hands-on geoefend vanuit diverse wisselende scenario’s.
Acceptance and Commitment Therapy (ACT) behoort tot een nieuwe veelbelovende ontwikkeling in de (cognitieve) gedragstherapie. De opleiding is dan ook bedoeld voor psychologen, therapeuten, trainers en coaches die deze vorm van therapie willen leren toepassen in hun praktijk.
Effectieve therapie of coaching vraagt erom dat jij je als authentiek mens kunt verbinden in het contact met cliënten. Ieder mens is uniek en zo ook iedere trainer, coach of therapeut. Deze ACT opleiding is vernieuwd, zowel in inhoud als methode, en biedt jou de mogelijkheid om je kennis en vaardigheden op het vlak van ACT te vergroten en je te ontwikkelen tot een authentieke ACT facilitator!
De start van het gebruik van Intramed te vergemakkelijken door middel van het bijbrengen kennis en vaardigheden over het gebruik van de software (zie lesinhoud) voor de administratieve processen binnen de praktijk.
De training behandeld het declaratie proces naar verzekeraars en patiënten. Er wordt aandacht besteed aan de inrichting van Intramed en de structuur van het declaratie proces en de werkzaamheden die eraan vooraf gaan. Daarnaast wordt aandacht besteed aan het crediteren van declaraties, het corrigeren van behandelingen e.d., het registreren van betalingen en het maken van aanmaningen.
De nadruk bij deze cursus is het begrijpen en optimaliseren van deze technieken en sequenties en het aanpassen hiervan bij verschillende hartfrequenties.
Deze cursus is opgedeeld in 4 modules waarbij in module 1 het elektrocardiogram (ECG) triggeren en functionele opnames uitgebreid aan bod komt. In module 2 worden de specifieke cardiac sequenties behandeld en module 3 staat in het teken van flow-kwantificatie. In module 4 worden aan de hand van casuïstiek uit de praktijk alle technieken, onderzoeksmethodes en gebruikte pulssequenties nogmaals besproken.
FloorPlay is een op interactie- en ontwikkeling gerichte behandelmethodiek voor jonge kinderen waarbij de sociaal-emotionele ontwikkeling minder vanzelfsprekend verloopt. De doelgroep van FloorPlay is breed, alle jonge kinderen met ontwikkelingsproblemen of een bedreigde ontwikkeling, bijvoorbeeld samenhangend met een autisme spectrum stoornis, taalontwikkelingsstoornis of bredere ontwikkelingsproblematiek, kunnen profiteren van deze behandeling.
Maak kennis met de mogelijkheden rondom de verslaglegging. Deze cursus is met name geschikt voor therapeuten die nog geen kennis hebben over verslaglegging in Intramed. Maar ook als je al een tijdje de verslaglegging gebruikt (of bent ingewerkt door een collega) en het gevoel hebt dat er meer mogelijk is of dat het sneller kan, is deze cursus iets voor jou. De cursus kan je helpen het totaalproces te verduidelijken en eventuele gaten in kennis op te vullen.
De juiste zorg en medische behandeling voor jongvolwassenen met kanker'
SPACE4AYA betekent vrij vertaald ‘ruimte voor AYA’. Op dit congres staat dan ook het thema ‘kanker op de AYA-leeftijd’ centraal.
Het SPACE4AYA congres biedt deelnemers de meest recente kennis en inzichten waarmee zorgverleners direct verder kunnen in de AYA-zorgpraktijk.
Het 9e SPACE4AYA congres 'De juiste zorg en medische behandeling voor jongvolwassenen met kanker' vindt plaats op woensdag 15 mei 2024 te Den Bosch.
Begeleid je regelmatig cliënten en wil je hen zelf de regie laten voeren over hun behandeling en leven? Maar weet je niet hoe? Dan is deze cursus bijzonder nuttig voor jou. Tijdens de cursus leer je welke plek zelfmanagement kan innemen in een behandeling en in het leven van cliënten en wat dit betekent voor je rol als behandelaar. Daarnaast leer je hoe je cliënten die beperkt in staat zijn tot zelfmanagement, kunt motiveren, begeleiden en ondersteunen. De praktijkgerichte insteek van deze cursus zorgt ervoor dat je de ontwikkelde vaardigheden direct kunt inzetten.
Wil je mensen helpen vaker te oefenen of hun leefstijl te verbeteren? Of wil je gewoon effectiever zijn in je interacties met anderen? Volg dan de cursus Motivational Interviewing en ontwikkel effectieve manieren om je patiënten of cliënten te motiveren.
De F&L schoolversie of Taal in Blokjes is ontwikkeld vanuit de praktijk en gebaseerd op meer dan 25 jaar ervaring met de behandeling van leerlingen met een dyslectische problematiek.
Taal in Blokjes wordt gebruikt voor de begeleiding van kinderen met lees- en spellingproblemen in het basis- en speciaal onderwijs.
Preventief wordt Taal in Blokjes steeds meer in de klas naast de reguliere taalmethode gebruikt, bijvoorbeeld via een schoolarrangement.
Taal in Blokjes wordt ook ingezet bij logopedie en praktijken voor remedial teaching en het interventiepakket Taal in Blokjes is een evidence based interventie als voortraject voor een doorverwijzing naar de specialistische dyslexiezorg.
Vanuit een theoretisch kader leer je, hoe je kinderen met lees- en/ of spellingproblemen kunt onderzoeken in de logopedische setting en met die gegevens een behandelplan kunt schrijven.