Uw patiënten- en financiële administratie op orde-Module 2
Meer overzicht in de patiënten- en financiële administratie, efficiënter werken én een hoger rendement. In de eerste workshop legde u de basis voor een veranderproces in uw praktijk. In deze vervolgworkshop gaat u praktisch aan de slag.Prijzen
Beroepen
Competenties
Omschrijving
Deze module kan gevolgd worden wanneer aan Module I is deelgenomen. In Module II gaan we na een terugblik op de vorige module verder met de thema’s ‘Patiëntmutaties’ en ‘Verwerking van declaraties’. Zaken als patiëntmutaties, ION, COV, VECOZO en retourinformatie brengen we in deze module samen. U gaat thema’s als patiëntmutaties en de verwerking van declaraties praktisch uitwerken. Daarnaast krijgt u handvatten aangereikt voor werkprocedures en voor een transparante financiële administratie (onder meer de afhandeling van retourinformatie bij declaratie-afwijzingen). Uiteraard komen ook uw vragen en die van uw medecursisten aan bod. Bij module II is het noodzakelijk dat de verantwoordelijke huisarts aanwezig is samen met assistente(s) en (indien mogelijk) de praktijkmanager. Bij een grotere aanwezigheid van medewerkers is er al meteen een veel groter draagvlak. De aanwezigheid van de verantwoordelijke huisarts is belangrijk zodat inzicht in het gehele proces duidelijk is. Hierna kan het proces gedelegeerd worden aan de verantwoordelijke medewerker(s).
Let op: u kunt zich alleen inschrijven voor module ll als u module l hebt afgerond.
Indien gewenst is het ook mogelijk individuele ondersteuning met de trainer af te spreken. Als LHV-lid krijgt u korting op het uurtarief. U kunt hiervoor contact opnemen met de LHV Academie 030-2823758.
Inleiding
Meer overzicht in de patiënten- en financiële administratie, efficiënter werken én een hoger rendement. In de eerste workshop legde u de basis voor een veranderproces in uw praktijk. In deze vervolgworkshop gaat u praktisch aan de slag.Programma
Betty Bosman werkte jarenlang in het Radboud Universitair Medisch Centrum. Als echtgenote van een huisarts begon ze in 2007 met zijn financiële administratie. Ze ondervond aan den lijve wat er kan misgaan met bijvoorbeeld het boeken, het factureren en tijdens werkprocessen. Maar ze weet ook dat je in relatief korte tijd veel op orde kan brengen. Sinds 2011 heeft Betty haar eigen advies-en organisatiebureau voor huisartsenpraktijken, waarbij ze deze kennis overbrengt. De nadruk ligt hierbij op eenduidige werk- en declaratieprocessen, op tijdwinst en een optimale omzet.
Leerdoelen
- U krijgt handvatten voor verbetering van werkprocessen in de praktijk.
- U krijgt handvatten voor een efficiënte en effectieve financiële administratie.