This course is expired

Training Gesprekstechnieken

Gesprekstechnieken anno nu Vind je het moeilijk om je boodschap helder te formuleren? Wil je graag beter leren luisteren en prettiger samenwerken? Wil je meer halen uit je communicatie met anderen? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Met onze compacte 1-daagse training gesprekstechnieken leer je hoe je op je werk of thuis een aangename en constructieve gesprekspartner wordt. Wij brengen je in onze 1-daagse training volledig op de hoogte...

395
6 Points
Nascholing
Incompany
Prices
Regular € 395
Note :De opgegeven kosten voor het inschrijfgeld zijn exclusief BTW, inclusief materialen en arrangementskosten.
Professions
Physician Assistants
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Huisartsgeneeskunde (huisarts)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Heelkunde (chirurg)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Obstetrie en gynaecologie (gynaecoloog)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Psychiatrie (psychiater)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Specialisme ouderengeneeskunde
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Interne geneeskunde (internist)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Arbeid en gezond - bedrijfsgeneeskunde
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Geneeskunde voor verstandelijk gehandicapten
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Maatschappij en gezondheid
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Sportgeneeskunde
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Arbeid en gezondheid - verzekeringsgeneeskunde
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Medische microbiologie (arts-microbioloog)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Orthopedie (orthopeed)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Radiologie (radioloog)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Revalidatiegeneeskunde (revalidatiearts)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Cardiologie (cardioloog)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Neurologie (neuroloog)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Dermatologie en venerologie (dermatoloog)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Plastische chirurgie (plastisch chirurg)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Maag-darm-leverziekten (maag-darm-leverarts)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Anesthesiologie (anesthesioloog)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Keel-, neus- en oorheelkunde (kno-arts)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Kindergeneeskunde (kinderarts)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Radiotherapie (radiotherapeut)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Longziekten en tuberculose (longarts)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Klinische geriatrie (klinisch geriater)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Nucleaire geneeskunde (nucleair geneeskundige)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Urologie (uroloog)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Pathologie (patholoog)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Oogheelkunde (oogarts)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Reumatologie (reumatoloog)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Klinische chemie (arts klinische chemie)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Neurochirurgie (neurochirurg)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Klinische genetica (klinisch geneticus)
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Artsen | Cardio-thoracale chirurgie
14 Feb 2020
13 Feb 2021
6 Points
ABAN
Skills
Communicatie 80 %
Professionaliteit en kwaliteit 20 %
Description

Omschrijving

Gesprekstechnieken anno nu

Vind je het moeilijk om je boodschap helder te formuleren? Wil je graag beter leren luisteren en prettiger samenwerken? Wil je meer halen uit je communicatie met anderen? Dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Met onze compacte 1-daagse training gesprekstechnieken leer je hoe je op je werk of thuis een aangename en constructieve gesprekspartner wordt. Wij brengen je in onze 1-daagse training volledig op de hoogte van alle actuele methodes en bieden je graag professionele ondersteuning op het gebied van gesprekstechnieken. Breng je communicatie naar een volgend niveau waardoor je effectiever werkt en meer bereikt!

Tip: dit populaire programma gesprekstechnieken is ook beschikbaar op incompany basis om samen met je collega's te volgen bij jou op locatie.

Herken je jezelf in 2 of meer van onderstaande punten? Dan is een training gesprekstechnieken iets voor jou:

  • Je wilt je boodschap op een heldere en eenduidige manier overbrengen.
  • Je wilt bewust je houding en woordkeus leren inzetten in je communicatie met anderen.
  • Je wilt inzicht krijgen in de drijfveren van je gesprekspartner en tot constructieve oplossingen komen.
  • Je wilt gerichte vragen stellen, goed luisteren naar de antwoorden en zo de juiste informatie boven tafel krijgen.
  • Je wilt tijdens een gesprek op een natuurlijke manier de regie nemen en houden.
  • Je wilt leren omgaan met weerstand, zodat je ontspannen en rustig je boodschap over kunt brengen.
  • Je wilt een duidelijke focus aanbrengen in een gesprek zodat deze efficient en duidelijk kunnen verlopen en er geen ruis ontstaat.
  • Je vindt het belangrijk om toegankelijk te zijn voor anderen en wilt leren om je oordeel uit te stellen.
  • Je wilt handvatten krijgen waarmee je op een natuurlijke manier een prettige gesprekssfeer neer kunt zetten.
  • Je wilt minder stress door een goede voorbereiding en duidelijke structuur in het gesprek.

Dit is wat de cursus gesprekstechnieken je oplevert in de praktijk:

  • Je brengt je communicatie naar een volgend niveau: je bent duidelijk, stelt je toegankelijk op, houdt rekening met de ander en bent constructief.
  • Je zult duidelijk en zeker kunnen optreden in gesprekken, vergaderingen en presentaties. Je bent je bewust van hoe je op anderen overkomt.
  • Je brengt je boodschap op een goede manier over, toetst of er geen miscommunicatie is en maakt duidelijke afspraken.
  • Doordat je duidelijk communiceert en toegankelijk bent weten mensen wat ze aan je hebben wat zorgt voor een heldere en prettige samenwerking.
  • Je voelt je zelfverzekerder wanneer je situaties moet bespreken en je weet duidelijk en op gepaste wijze te formuleren wat je vindt en ervaart.
  • Je brengt je luistervaardigheden naar een hoger niveau. Je toont interesse in het standpunt van de nader, vraagt door en toetst voordat je conclusies trekt.
  • Je bent je bewust van hoe je (niet altijd goed) luistert, hoe je eigen referentiekader je beeld en je mening beïnvloedt en houdt hier rekening mee.
  • Je weet een gesprek goed voor te bereiden, de focus te bepalen en de regie te houden. Hierdoor wordt afdwalen en miscommunicatie voorkomen.

 Aanpak

Je wilt graag in een compacte én effectieve 1-daagse cursus Gesprekstechnieken de beste inzichten en praktische technieken leren die je nodig hebt om helder te communiceren en een prettige gesprekspartner te zijn. Verder herken je jezelf in de volgende uitspraken:

  • 1 dag cursus past mij perfect, als het niet nodig is wil ik ook liever niet twee of meerdere dagen aan deze cursus kwijt zijn omdat ik toch al geen tijd heb;
  • ik vind het belangrijk om te leren van gepassioneerde experts op het gebied van communicatie en niet van een groot en onpersoonlijk trainingsbureau dat gesprekstechnieken ‘erbij’ doet naast nog tientallen andere trainingen;
  • kom mij niet aan met theoretische verhalen en modellen, maar leer mij praktische technieken en oplossingen waarmee ik direct aan de slag kan gaan in mijn eigen werkomgeving;

Programma

08:45 Ontvangst op locatie

09:00 Inleiding

Een korte introductie van het trainingsprogramma en een praktische uiteenzetting van hoe je een gesprek op een goede manier opbouwt.

De basis van (mis)communicatie

Wat is objecief waarnemen, hoe kan het zijn dat boodschappen verkeerd overkomen, hoe ontstaat ‘ruis’ en welke vormen van communicatie zijn er? Praktische inzichten en direct toepasbare tips.

10:30 Pauze

10:45 Gesprekken voorbereiden: gespreksdoel

Een gesprek voorbereiden gaat verder dan alleen de inhoud. Je moet je daarnaast ook inleven in je gesprekspartner en zorgen voor de juiste randvoorwaarden. In dit onderdeel wisselen theorie en praktijkoefeningen elkaar af.

Gesprekken voorbereiden: welk communicatiemiddel gebruik je

Wanneer mag je gerust mailen of appen en wanneer voer je een gesprek face to face te?

Een heldere uiteenzetting van de “do’s and dont’s”.

Een gesprek voeren: rapport opbouwen

Praktische tips die je helpen om je gesprekspartner op zijn/haar gemak te stellen en een ‘klik’ op te bouwen dan. Dit zijn de basisbenodigdheden voor elk goed gesprek. We passen het geleerde vervolgens toe in enkele praktijk oefeningen.

* wij verzoeken je vriendelijk om tijdig aanwezig te zijn zodat we stipt om 9:00 uur kunnen starten

12:00 Lunch

12:45 Een gesprek voeren: regie houden

Hoe open je een gesprek en houd je de regie in het gesprek. Maar ook: hoe neem je de regie weer terug wanneer je die kwijt raakt. In dit onderdeel worden direct toepasbare inzichten afgewisseld met praktijkoefeningen.

Een gesprek voeren: vragen stellen

Praktische tips en inzichten over het stellen van open en gesloten vragen tijdens een gesprek. Wanneer zet je ze in en wanneer juist niet?

Een gesprek voeren: luisteren

Mensen luisteren over het algemeen slecht. We vullen in, zijn vooringenomen en onze gedachten dwalen af. Leer hoe je jouw eigen luistervaardigheden kunt verbeteren maar ook hoe je checkt of jouw boodschap aankomt bij de ander.

Een gesprek voeren: feedback geven

Feedback helpt ons om ons te verbeteren. We vinden het echter vaak moeilijk om deze te geven. In dit onderdeel krijg je praktische tips voor het geven en ontvangen van feedback en pas je dit direct toe in enkele oefensituaties.

Een gesprek voeren: omgaan met weerstand

Niet elk gesprek verloopt even soepel. Soms ervaren we weerstand. Waar komt deze vandaan en hoe ga je ermee om als je gesprekspartner “in de weerstand schiet”?

14:45 Pauze

15:00 Gesprekken afsluiten: checken en afspraken maken

Een gesprek op een goede manier afsluiten is van groot belang: heeft de ander de boodschap begrepen, welke afspraken zijn er concreet gemaakt en met welk gevoel gaat de ander de deur uit?

Opdracht: het voorbereiden van een moeilijk gesprek

In deze samenvattende oefening ga je een gesprek waar je tegenop ziet voorbereiden en leer je de theorie van de training toepassen op een alledaagse situatie.

16:00 Afsluiting

Tijdwinst.com/ SRS Consulting
info@tijdwinst.com
16, Wieënbroek, Buchten, 6122AP