• share
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
  • Nascholing: Agressietraining

    Op de praktijk hebben we er geregeld mee te maken: mensen die met hun gedrag over de grenzen van de zorgverlener gaan, doordat ze fysiek of verbaal agressief worden.

    Simpelweg de deur wijzen is in veel gevallen geen optie vanwege het risico op escalatie, maar ook omdat de patiënt nog steeds recht heeft op zorg. In ons werk is een goede relatie met de patiënt cruciaal, en er is ons veel aan gelegen om deze veilig te stellen.

    Maar wat kunt u dan wel doen als een patiënt agressief wordt? Is het zaak om eindeloos begrip te tonen, of zitten daar grenzen aan? Wat kunt u bijvoorbeeld doen om zelf weer de overhand te krijgen in het contact? Mag en kunt u ook maatregelen nemen om een agressief persoon te begrenzen?

    Vanuit een professioneel kader leren begrenzen - met behoud van een goede relatie - daarin ligt de meerwaarde van deze training, die bedoeld is voor alle medewerkers van de huisartsenpraktijk. U leert naast zorggericht ook veiligheidsbewust te handelen, met op het programma modellen van impulsbeheersing en technieken de eigen spanning te reguleren en ongewenst gedrag te de-escaleren.

    place Zwijndrecht
    add 3.0 punten
    euro_symbol € 229.00
    access_time 19:00 - 22:00

    event

    Datum & locatie

    Datum Tijd Locatie
    17-03-2021 19:00 - 22:00 Zwijndrecht
    25-11-2021 19:00 - 22:00 Zwijndrecht
    description

    Omschrijving

    Accreditatie:

    ABAN: 3 punten

    list

    Programma

    • Brainstorm over wat Ongewenst GrensOverschrijdend Gedrag (OGG) is
    • Model van impulsbeheersing
    • Spanningscontrole oefening: herkennen van eigen spanning en deze leren te reguleren
    • Technieken om OGG te de-escaleren gekoppeld aan veilig werken.
    gps_fixed

    Leerdoelen

    • Inzicht verkrijgen in het effect van wederzijdse beïnvloeding bij agressie
    • Inzicht verkrijgen in het belang van snel interveniëren bij agressie
    • Interveniëren door hard op de inhoud en zacht op de relatie te zijn
    • De-escalerend interveniëren
    • Op effectieve manier, met behoud van relatie, een verzoek van een patiënt kunnen weigeren
    • Verkrijgen van inzicht in persoonlijke valkuilen en kwaliteiten m.b.t. het tonen van begrip en het begrenzen van gedrag
    business

    Organisatie

    business Leerpunt KOEL
    phone 0786193068
    mail_outline secretariaat@leerpuntkoel.nl
    place IJsselmeer 34 3332 EX Zwijndrecht

    Leerpunt KOEL levert geaccrediteerde (na)scholing aan professionals en organisaties in de eerstelijnszorg in Nederland. Dat doen we best bijzonder. Allereerst omdat we onafhankelijk zijn. We krijgen geen geld van farmaceutische bedrijven en kunnen dus objectief zijn. Daarnaast hebben we echt verstand van zaken. Onze docenten, ontwikkelaars en ondersteuners zijn zelf huisarts, praktijkassistent, triagiste, verloskundige et cetera en kennen de moderne beroepspraktijk en zorgconcepten van binnenuit. Verder ontwikkelen we onze (na)scholing vanuit de actualiteit en blijven we onze opleidingen en trainingen daaraan toetsen. Deze drie zaken zorgen ervoor dat onze nascholing kwalitatiever, eerlijker en beter toepasbaar is voor de professionals en patiënten. En daar is het Leerpunt KOEL precies om te doen. Naast de klassikale (na)scholingen, zijn ook online (na)scholingen en webinars een vast onderdeel van het aanbod van Leerpunt KOEL.

    Alle cursussen van deze organisatie
    keyboard_arrow_up