• share
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
  • Nascholing: Effectief communiceren

    Goede communicatie is een voorwaarde voor effectieve samenwerking. Vaak gaan er in de communicatie tussen twee personen dingen mis: de patiënt reageert bijvoorbeeld anders dan verwacht, de collega of medewerker begrijpt je niet goed, of je bereikt niet het gewenste resultaat en blijft achter met frustratie of ergernis. Hoe komt dit en wat kun je doen om dit te voorkomen?

    place Zwijndrecht
    add 3.0 punten
    euro_symbol € 159.00
    access_time 19:00 - 22:00

    event

    Datum & locatie

    Datum Tijd Locatie
    18-11-2020 19:00 - 22:00 Zwijndrecht
    description

    Omschrijving

    Tijdens deze training leer je aan de hand van het communicatiestijlenmodel van Merrill & Reid[1]om effectief te communiceren met verschillende gesprekspartners en onder variërende omstandigheden. Je leert je eigen dominante stijl van communiceren kennen en je bent na afloop van de training in staat om de voorkeursstijl van je gesprekspartner te achterhalen. Je leert je eigen stijl aan te passen aan de stijl van je gesprekspartner.

    Aan de orde komt onder andere hoe je een gesprek vormgeeft, hoe je negatieve feedback geeft en ontvangt en hoe je conflicten hanteert. Daarnaast oefen je met de verschillende communicatiestijlen aan de hand van (zelf ingebrachte) casuïstiek. Dit alles leidt uiteindelijk tot effectieve(re) communicatie, zowel binnen de praktijk als met patiënten.

    [1] Merrill, D. W., & Reid, R. H. (1981). Personal Styles and Effective Performance. Bradner, PA: Chilton Book Company.

    list

    Programma

    De inhoud van de training richt zich op vier hoofdvragen:

    • Wat is effectieve communicatie en hoe beïnvloedt dit uw gesprekken en relaties?
    • Welke communicatiestijlen zijn er en wat is uw eigen dominante stijl?
    • Wat zijn de voordelen die voortkomen uit uw inzicht in de communicatiestijlen?
    • Hoe bepaalt u wat de voorkeursstijl van uw gesprekspartner is?
    gps_fixed

    Leerdoelen

    • Effectief kunnen communiceren door gebruik te maken van uw eigen communicatiestijl en die van uw gesprekspartner
    business

    Organisatie

    business Leerpunt KOEL
    phone 0786193068
    mail_outline secretariaat@leerpuntkoel.nl
    place IJsselmeer 34 3332 EX Zwijndrecht

    Leerpunt KOEL levert geaccrediteerde (na)scholing aan professionals en organisaties in de eerstelijnszorg in Nederland. Dat doen we best bijzonder. Allereerst omdat we onafhankelijk zijn. We krijgen geen geld van farmaceutische bedrijven en kunnen dus objectief zijn. Daarnaast hebben we echt verstand van zaken. Onze docenten, ontwikkelaars en ondersteuners zijn zelf huisarts, praktijkassistent, triagiste, verloskundige et cetera en kennen de moderne beroepspraktijk en zorgconcepten van binnenuit. Verder ontwikkelen we onze (na)scholing vanuit de actualiteit en blijven we onze opleidingen en trainingen daaraan toetsen. Deze drie zaken zorgen ervoor dat onze nascholing kwalitatiever, eerlijker en beter toepasbaar is voor de professionals en patiënten. En daar is het Leerpunt KOEL precies om te doen. Naast de klassikale (na)scholingen, zijn ook online (na)scholingen en webinars een vast onderdeel van het aanbod van Leerpunt KOEL.

    Alle cursussen van deze organisatie
    keyboard_arrow_up