Deze cursus is verlopen.

  • share
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
  • Echt contact met de achterban

    Elke vereniging heeft betrokken leden nodig om goed te kunnen werken. Dat geldt ook voor u als bestuurder van een Kring of Wagro. Die betrokkenheid is er niet zomaar, dat vergt een continue inspanning van u en van de leden zelf. Hoe zorgen we ervoor dat leden kiezen om hun tijd in onze vereniging te steken, tussen al die andere dingen die ze te doen hebben?


    De kwaliteit / relevantie van de laatste boodschap bepaalt mede het succes van de volgende. Het is nodig een voorkeurspositie te verwerven, zodat het lid de moeite wil nemen uw berichten te lezen. Alle LHV-communicatie beïnvloedt elkaar in positieve en negatieve zin. Door hiervan bewust te zijn kunnen we de contactmomenten met de leden positief beïnvloeden zodat we meer effect scoren.


    Met een ‘communicatiebril’ kijken naar de omgeving als je contact legt met de achterban door vragen te stellen: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe helpt om de juiste boodschap te formuleren. Deze cursus biedt bestuurders handvatten om hun boodschappen te prioriteren en zo nodig te herformuleren om ten slotte het juiste middel te kiezen als drager van de boodschap.

    add 3.0 punten
    euro_symbol € 550.00

    € Leden € 275,- / Niet-leden € 550,- Prijs leden: € 275

    description

    Omschrijving

    Trainers:

    • Astrid Warntjes, trainer communicatie
    • Willem-Jan Kuiper, trainer communicatie & communicatiemanager
    list

    Programma

    Voorstellen

    • Korte voorstelronde aan de hand van persoonlijke waarden.

    Inventarisatie en analyse huidige situatie

    • Hoe wordt de communicatie nu ingestoken; wat werkt en wat werkt niet om vorm te geven aan toekomstgerichte huisartsenzorg?

    Inleiding in communicatietheorie en hoe draagvlak te creëren

    • Aansprekende en concrete voorstellen bedenken van het verbinden van de achterban. 

    Opstellen communicatieparaplu met doelgroep/middelen matrix

    • Welke thema’s kiezen we als kring en voor wie zijn ze geschikt?

    Nieuwe communicatiemiddelen en invalshoeken bedenken

    • Oefening: aan de hand van de thema’s uit de communicatieparaplu nieuwe wegen en vormen van communicatie bedenken om van de aangesloten leden te enthousiasmeren.

    SMART-actie communicatieplanning

    • Contouren plan waarmee in de praktijk gewerkt kan worden.
    gps_fixed

    Leerdoelen

    Cursist kent / is zich bewust van

    • haar / zijn eigen achterban: weet wat er speelt en kan daar op inhaken met relevante boodschappen
    • juiste tone of voice
    • belang van relevant zijn en de gevolgen / effecten
    • voor- en nadelen verschillende middelen
    • keuzes die bepalend zijn voor effectieve communicatie
    • kan een opzet maken voor een het contactleggen met de achterban over thema’s


    business

    Organisatie

    business Landelijke Huisartsen Vereniging
    mail_outline academie@lhv.nl
    place Mercatorlaan 1200 3528 BL Utrecht Nederland

    De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) behartigt de belangen van bijna 11.000 huisartsen en huisartsen in opleiding in Nederland en ondersteunt de leden individueel en collectief. Via de LHV Academie biedt de LHV praktische en geaccrediteerde nascholing aan, voor u en uw team. De LHV Academie heeft een zeer uitgebreid aanbod, zowel voor starters als voor ervaren huisartsen en behandelen onderwerpen die u helpen bij uw praktijkvoering en -organisatie. U hoeft bovendien niet ver te reizen, want we verzorgen nascholingen in het hele land, dus ook bij u in de buurt.

    Alle cursussen van deze organisatie
    keyboard_arrow_up