• share
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
  • Cursus | Communicatie bij onverklaarde lichamelijke klachten

    Als behandelaar ziet u regelmatig patiënten met somatisch onvoldoende verklaarde lichamelijke klachten (SOLK). SOLK maken een effectieve benadering voor behandelaren lastig. Hoe krijgt u uw patiënt mee in het behandelplan? Welke bejegening is effectief?


    Leer effectief communiceren met patiënten met onverklaarde klachten tijdens de praktische cursusreeks “Communicatie bij SOLK”!


    Neem ook deel aan de cursus ‘Communicatie bij SOLK’. De cursus, gegeven door Netty Versloot (psycholoog NIP en trainer), is globaal onderverdeeld in:

    • Dag 1: de behandelaar – uw eigen gedrag als uitgangspunt
    • Dag 2: de patiënt – handvatten om uw patiënt in beweging te krijgen
    • Dag 3: oefenen met verschillende communicatie technieken


    Er is veel ruimte voor eigen inbreng en intervisie. Er wordt gewerkt met praktijkoefeningen waardoor u snel leert om moeilijke gesprekken te vereenvoudigen. Help uw patiënt echt verder en schrijf u in!

    place Utrecht
    add 15.0 punten
    euro_symbol € 1,095.00

    € Uw investering voor deze cursus is € 1.095,- (excl. btw en eventuele korting) voor het volledige programma inclusief heerlijke lunch, literatuur, hand-outs en koffie/thee.

    event

    Datum & locatie

    Datum Tijd Locatie
    01-04-2020 t/m 13-05-2020 Onbekend Utrecht
    08-09-2020 t/m 06-10-2020 Onbekend Utrecht
    03-11-2020 t/m 08-12-2020 Onbekend Utrecht
    list

    Programma

    De cursus 'Communicatie bij SOLK' bestaat uit drie interactieve contactdagen. De dagen vinden plaats in Utrecht van 09.30 tot 16.00 uur. Zie hieronder de data voor 2020.


    • Datareeks B: woensdag 1 april, woensdag 15 april en woensdag 13 mei
    • Datareeks C: dinsdag 8 september, dinsdag 22 september, dinsdag 6 oktober
    • Datareeks D: dinsdag 3 november, dinsdag 17 november, dinsdag 8 december


    Onderstaand vindt u het programma per dag met de leervragen in hoofdlijnen.

    Dag 1: De behandelaar – uw eigen gedrag als uitgangspunt

    • Onze eigen gedachten, overtuigingen en gedrag onder de loep
    • Uw houding, verschil tussen uitleggen, overtuigen en inspireren
    • Hoe wint u het vertrouwen van de patiënt?
    • Van ‘we kunnen het niet vinden’ naar ‘dit kan ik u bieden’
    • Aanknopingspunten voor een goede uitleg over het ontstaan, onderhouden en verergeren van de klachten

    Dag 2: De patiënt – handvatten om uw patiënt in beweging te krijgen

    • Hoe krijgt u uw patiënt ‘mee’ in het behandelplan zonder hem te pushen?
    • Pijn als gedrag, welke kansen biedt dat u?
    • Is de patiënt gemotiveerd om te veranderen? En welke fasen doorloopt hij/zij?
    • Communicatie aanpassen op de motivatiefasen van de patiënt

    Dag 3: Oefenen met verschillende communicatie technieken

    • Motiverende gespreksvoering; van overtuigen naar motiveren en inspireren
    • Provocatieve communicatie; ‘als je een ezel vooruit wilt krijgen, trek je aan zijn staart’
    • Omgaan met emoties
    business

    Organisatie

    business Medilex BV
    mail_outline info@medilex.nl
    place De Dreef 2 3706 BR Zeist

    Medilex heeft meer dan 30 jaar ervaring in het organiseren van studiedagen, congressen, cursussen, opleidingen en incompany-trainingen op het gebied van zorg, welzijn, detentie en gemeenten. Door de onafhankelijke werkwijze van Medilex varieert het aanbod studiedagen van complexe beleidsmatige vraagstukken tot oplossingen voor de werkvloer.

    keyboard_arrow_up