Deze cursus is verlopen

Patiëntveilig werken met behulp van CRM

Een CRM (Crisis Resource Management) training is bij uitstek geschikt voor teams die effectief willen samenwerken. Samenwerken in een team lijkt vanzelfsprekend maar kan door de dagelijkse praktijk een uitdaging zijn. Centraal in deze teamtraining staan daarom de niet-technische vaardigheden (non-technical skills). De non-technical skills helpen bij het reduceren van risico’s en het bevorderen van veilige zorg aan patiënten. Denk hierbij...

2700
6 Punten
Nascholing
Incompany

Prijzen

Regulier € 2700
Opmerking :per team €2700,00 vrij van BTW. Inclusief lunch.

Beroepen

Anesthesioloog
15 Nov 2019
14 Nov 2020
6 Punten
ABAN
Arts
15 Nov 2019
14 Nov 2020
6 Punten
ABAN
Arts beleid en advies KNMG
15 Nov 2019
14 Nov 2020
6 Punten
ABAN
Arts indicatie en advies KNMG
15 Nov 2019
14 Nov 2020
6 Punten
ABAN
Arts infectiebestrijding KNMG
15 Nov 2019
14 Nov 2020
6 Punten
ABAN

Competenties

Samenwerken 60 %
Communicatie 40 %
Omschrijving

Omschrijving

Doel van de training

De training is hoofdzakelijk praktisch van aard. Naast een korte theoretische uitleg ligt het accent op scenario onderwijs. Aan het eind van de training ben je in staat om CRM toe te passen in de dagelijkse praktijk.

Inhoud training

  • Kennis maken en het begrijpen en toepassen van de 15 CRM principes;
  • Het belang van CRM voor een veilig zorgproces beargumenteren;
  • Feedback geven en ontvangen;
  • Reflecteren op eigen gedrag en de consequenties daarvan benoemen;
  • De eigen beroepsontwikkeling in kaart brengen en eigen leervragen definiëren.

Inleiding

Een CRM (Crisis Resource Management) training is bij uitstek geschikt voor teams die effectief willen samenwerken. Samenwerken in een team lijkt vanzelfsprekend maar kan door de dagelijkse praktijk een uitdaging zijn. Centraal in deze teamtraining staan daarom de niet-technische vaardigheden (non-technical skills). De non-technical skills helpen bij het reduceren van risico’s en het bevorderen van veilige zorg aan patiënten. Denk hierbij aan het doen van aannames (“hij zal het wel aan de zaalarts gevraagd hebben”), effectief communiceren (heeft je collega je gehoord en begrepen?) en werklastverdeling (hoe werken we met elkaar samen in de hectiek van de dag).


Ben je geïnteresseerd in deze teamtraining? Neem dan contact op met het METS Center (info@metscenter.nl) zodat een plan op maat gemaakt kan worden.

METS Center

Het METS Center ontwikkelt en faciliteert opleidingen en trainingen om zorgprofessionals in staat te stellen de beste en meest veilige patiëntenzorg te leveren.
d.vanderpuil@metscenter.nl
0307551000
1, Rembrandtlaan, Bilthoven, Bilthoven, 3723BG