Congres: Help, een klacht!
Een centraal georganiseerd congres i.s.m. SKGE om huisartsen te informeren over de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) en over het nut en de route van afhandeling klachten en geschillen door SKGE. Een bijeenkomst met interessante sprekers / experts, onderbouwt met casuïstiek. Ook wordt aandacht besteed aan het voorkomen van klachten als de patiënt boos of emotioneel wordt.Prijzen
Beroepen
Competenties
Omschrijving
Interessante sprekers / experts nemen u mee in de procedures bij klachten en het voorkomen van klachten.
Inleiding
Een centraal georganiseerd congres i.s.m. SKGE om huisartsen te informeren over de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) en over het nut en de route van afhandeling klachten en geschillen door SKGE. Een bijeenkomst met interessante sprekers / experts, onderbouwt met casuïstiek. Ook wordt aandacht besteed aan het voorkomen van klachten als de patiënt boos of emotioneel wordt.
Programma
15.30 uur: Opening
15.40 uur: Wkkgz en SKGE
16.00 uur: Rol klachtenfunctionaris met casuïstiek
16.30 uur: Afwikkeling schadeclaims
17.30 uur: Pauze (inclusief maaltijd)
18.15 uur: Hoe ga je om met eisende/dwingende patiënten
19.15 uur: Geschillencommissie
19:45 uur: Interactie / vragen
20.00 uur: Afsluiting + borrel
Leerdoelen
• op de hoogte zijn van de Wkkgz met betrekking tot klachten en geschillen
• weten hoe de procedures klacht- en geschilbehandeling verlopen
• handvatten bij omgaan met en voorkomen van klachten van patiënten