This course is expired

Didactische scholing – Achteroverleunen en One Minute Coaching

begeleidenopleiden aiosaioscommunicatieeffectief communicereninterventieinterventiescoachenbegeleidingsgesprekkenOne Minute Coachingkorte contactmomenten

Breid je begeleidingsrepertoire van je aios uit: met korte interventies zoals bij One Minute Coaching of door vaker achterover te leunen, de juiste vragen te stellen en te luisteren.

375
6 Points
Online
Reguliere nascholing
Physical course - single

Prices

Regular € 375

Professions

Arts beleid en advies KNMG
Date unknown
6 Points
ABSG
Arts indicatie en advies KNMG
Date unknown
6 Points
ABSG
Arts infectiebestrijding KNMG
Date unknown
6 Points
ABSG
Arts Internationale Gezondheidszorg en Tropengeneeskunde KNMG
Date unknown
6 Points
ABSG
Arts maatschappij en gezondheid
Date unknown
6 Points
ABSG

Skills

Samenwerken 20 %
Kennis en wetenschap 60 %
Professionaliteit en kwaliteit 20 %

Goals

Na afloop van deze eendaagse module:

kun je de vier verschillende mindsets van One Minute Coaching benoemen en herkennen
kun je in korte contactmomenten interventies inzetten om de mindset van je aios te beïnvloeden
heb je helder op welke punten je minder kunt gaan doen in het begeleiden van aios
heb je een plannetje om daadwerkelijk NIET met deze punten aan de slag te gaan
heb je helder op welke punten je absoluut wel aan de slag wilt gaan de komende tijd
heb je een plannetje om daar een start mee te maken
Description

Als praktijkopleider doe je in begeleidingsgesprekken en andere communicatie met je aios al snel te veel, bewust of onbewust. Misschien maak jij wel eens mee dat je:


tóch maar weer (misschien wel tandenknarsend) een reminder stuurt naar die aios die de zaakjes wéér niet op orde heeft.

tóch maar even (misschien uit efficiëntie) zelf dat rapport van die onzekere aios aanpast, terwijl je weet dat zij/hij genoeg in huis heeft om het rapport zelfstandig af te ronden.

tóch maar weer de leiding neemt in jullie begeleidingsgesprek, terwijl je zo hoopt dat je aios zich in jullie gesprekken actiever opstelt.

in de wandelgang antwoord geeft op een vraag van je aios, terwijl je later denkt ‘daar heeft hij/zij mij toch niet voor nodig?

Als opleider heb je altijd invloed op je aios. Welke invloed de juiste is hangt af van de situatie, van je aios, uiteraard ook van jou als opleider. Als het gewenst is dat je aios de verantwoordelijkheid op zich neemt is het belangrijk dat je als opleider weet hoe je effectieve tactieken kunt inzetten in de dagelijkse samenwerking. Soms is dat door minder zelf te doen maar de tijd te nemen om de juiste vragen te stellen en vervolgens te luisteren. Soms is dat door gebruik te maken van korte interventies (complimenten, inspiraties, confrontaties en provocaties). Op deze dag komen deze uiteenlopende interventies aan de orde.

NSPOH

De NSPOH (Netherlands School of Public & Occupational Health) levert als non-profit organisatie een waardevolle bijdrage aan de verbetering van de volksgezondheid, de arbeidsomstandigheden en arbeidsparticipatie in Nederland.
info@nspoh.nl
0308100500
11, Churchilllaan, Utrecht, 3527GV