Deze cursus is verlopen
Spoedpost Omgaan met lastig gedrag
In deze training staat het gedrag van de patient centraal en de neiging van de zorgverlener om zich daardoor te laten beïnvloeden.
Op aanvraag
In aanvraag
Reguliere nascholing
Physical course - single
Prijzen
Op aanvraag
Beroepen
Apothekersassistent
Accreditation in aanvraag
3 Punten
KABIZ
Contactlens specialist
Accreditation in aanvraag
3 Punten
KABIZ
Doktersassistent
Accreditation in aanvraag
3 Punten
KABIZ
Farmaceutisch Consulent
Accreditation in aanvraag
3 Punten
KABIZ
Laborant Klinische NeuroFysiologie
Accreditation in aanvraag
3 Punten
KABIZ
Omschrijving
In deze training staat het gedrag van de patient centraal en de neiging van de zorgverlener om zich daardoor te laten beïnvloeden. Waar komt dat gedrag vandaan, welke motieven liggen daaraan ten grondslag, hoe kunnen deze worden achterhaald? Welke invloed heeft de professional op het gedrag van de ander? Hoe kun je de-escaleren? Waar kun je als professional zelf al preventief op acteren? Door te ervaren worden deelnemers zich bewust van hun allergieën voor bepaald gedrag en leren zij hoe in dergelijke situaties effectief met zichzelf en de ander om te gaan. De inzet van een trainingsacteur ondersteunt het uitproberen van effectieve reactiestijlen. Voor de casuïstiek wordt van werkelijke triagesituaties gebruikt gemaakt waarin tevens naar het in kaart brengen van het toestandsbeeld wordt gekeken.