Deze cursus is verlopen

Motiverende gespreksvoering

motiverende gespreksvoeringmotiverendgedragsveranderinggespreksvoeringpsycho

Vaak zitten hulpverlener en patiënt op één lijn. Vaak ook ziet de hulpverlener precies wat er moet gebeuren, maar blijkt het lastig voor de patiënt om tot die gewenste gedragsverandering te komen. In de verslavingszorg is al vele jaren ervaring opgedaan met motiverende gesprekvoering en deze behandelstijl blijkt ook op andere terreinen van de (G)GZ effectief te zijn, waaronder de generalistische basis GGZ en de basiszorg (POH GGZ).

475
6-15 Punten
Reguliere nascholing
Physical course - single

Prijzen

Regulier € 475
Inclusief : Lunch

Beroepen

Jeugdzorgwerker
12 Punten
SKJ
Orthopedagoog-generalist
12 Punten
NIPK&J/NVO, SKJ
6 Punten
NIPK&J/NVO
Pedagoog
12 Punten
SKJ
6 Punten
NVO
Omschrijving

In de verslavingszorg is al vele jaren ervaring opgedaan met motiverende gespreksvoering en deze behandelstijl blijkt ook op andere terreinen van de (G)GZ effectief te zijn. Deze workshop geeft inzicht in de wat mensen motiveert. Daarnaast krijgt de cursist praktische handvatten hoe je daar als hulpverlener het beste bij aan kan sluiten, met een grotere kans dat de patiënt tot gedragsverandering komt.


Een aantal voorbeelden van situaties waarin je motiverende gespreksvoering kunt inzetten:


De patiënt met overgewicht houdt zich niet aan zijn dieet.

Een chronisch alcoholverslaafde man dreigt uit zijn huis gezet te worden vanwege de overlast die hij geeft.

Een patiënt moet geopereerd worden, maar blijft maar twijfelen.

RINO Amsterdam

info@rino.nl
0206250803
5, Leidseplein, Amsterdam, 1017PR