Deze cursus is verlopen

Hospitality in de mondzorgpraktijk

hospitalitymondzorgpraktijkmondzorgpraktijken

Deze cursus is voor iedereen uit het mondzorgteam die de fijne kneepjes van hospitality wil leren en/of die de gastvrijheid van hun praktijk naar een hoger level willen tillen. Een vooropleiding is niet vereist.

145 - 225
3 Punten
Online
Webinar
Webinar

Prijzen

Variabel € 145 - 225

Beroepen

Tandarts
3 Punten
KRT

Sprekers

Ink van der Horst

Cursusleider
Ink van der Horst omarmt de uitspraak: een mooie lach is meer dan een goed gebit. Het is de start voor een prettig contact, een verhelderend gesprek en een gedegen klantrelatie. Al 20 jaar traint zij met veel plezier mensen bij hun volgende stap in hospitality en klantvriendelijke & professionele communicatie. Ink geeft deze training samen met een trainersacteur om de dagelijkse praktijksituaties tot leven te laten komen.

Doelen

Na deze cursus:

Weet je hoe je nog meer klantvriendelijk en klantgericht kunt zijn naar de patiënt
Ben jij je bewust van jouw gedrag en houding
Weet je hoe je kan handelen bij emotionele patiënten
Heb je praktische handvatten om het geleerde direct in de praktijk te brengen
Werk je met meer zelfvertrouwen en plezier, want wat je geeft krijg je terug.
Omschrijving

Het spreekt voor zich dat iedereen binnen jouw team patiënten en bezoekers vriendelijk ontvangt en te woord staat. Doe je iets extra's waarmee je de verwachting (en daarmee het gevoel) van de patiënt of bezoeker overtreft, dan spreek je van hospitality of gastvrijheid. Bij hospitality benader je de patiënt vanuit haar of zijn behoefte. Hoe jij en je team het verschil kunnen maken, leer je met de cursus Hospitality in de mondzorgpraktijk. Daarvoor hoeft het roer niet in een keer om, maar weet je wel welke stappen je kunt nemen om er voor te zorgen dat de patiënt met een tevreden en goed gevoel terug denkt aan zijn of haar laatste bezoek. (En het verder vertelt!)

 


Tijdens de cursus komen deze onderwerpen aan bod:

  • Aandacht voor de patiënt: hoe doe je dat?
  • Etiquette aan de balie en de telefoon: de patiënt voelt zich welkom in de praktijk
  • Omgaan met emoties van de patiënt
  • Klantgericht en toch efficient handelen
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren-samenvatten-doorvragen
  • Verwachtingsmanagement


KNMT

De KNMT is de beroepsorganisatie van tandartsen, orthodontisten en kaakchirurgen in Nederland. We werken aan optimale omstandigheden waaronder onze ruim 10.000 leden hun werk kunnen doen. En we willen de beste mondzorg voor hun patiënten.
info@knmt.nl
0306076276
750, Orteliuslaan, 2e etage, Utrecht, 3528BB