Train-de-Trainer voor praktijkopleiders MANP en PA
Naast de praktijkopleidersbijeenkomsten biedt de Master ANP in samenwerking met de Master PA een train-de-trainer cursus aan voor praktijkopleiders.Op aanvraag
10 Punten
Classroom
Prijzen
Op aanvraag
Beroepen
Anesthesioloog
26 Sep 2023
25 Sep 2024
10 Punten
ABAN
Arts
26 Sep 2023
25 Sep 2024
10 Punten
ABAN
Arts beleid en advies KNMG
26 Sep 2023
25 Sep 2024
10 Punten
ABAN
Arts indicatie en advies KNMG
26 Sep 2023
25 Sep 2024
10 Punten
ABAN
Arts infectiebestrijding KNMG
26 Sep 2023
25 Sep 2024
10 Punten
ABAN
Doelen
De deelnemers:
kunnen hun leervraag verwoorden m.b.t. het bekleden van de rol van praktijkopleider.
kunnen de context waarbinnen masterstudenten MPA/ MANP opgeleid worden beschrijven.
kunnen de verschillen benoemen tussen het opleiden van Aio’s en PAio/ Vios en de betekenis daarvan op de begeleidingswijze.
kunnen enkele leertheorieën die ten grondslag liggen aan de visie op leren en opleiden in het kader van een duale opleidingsstructuur beschrijven.
kennen de relevante factoren bij leren van volwassenen op het leerproces.
kennen de kenmerken van een ‘goede opleider’.
kennen de relevante factoren om tot zelfregulerend leren te komen.
kunnen de relevantie van het formuleren van doelstellingen voor het sturen van het leerproces toelichten.
kunnen leerdoelen voor een Vios en PAio beschrijven.
kennen technieken om het zelfregulerend leren van Vios en PAio te bevorderen.
kunnen gebruik makend van het persoonlijk ontwikkelplan van de Vios / PAio, aansluiten bij de ontwikkelfase in het zelfregulerend leren van de student.
kennen enkele didactische technieken om in te zetten tijdens onderwijsmomenten in de praktijk om op efficiënte wijze een hoog leerrendement te realiseren bij de student.
kunnen effectief feedback- feedforward geven en ontvangen volgens Pendleton structuur.
kennen de fasen in een praktijkbegeleidingsgesprek.
kennen technieken om reflectie bij de student te ontlokken tijdens begeleidingsgesprekken.
hanteren de feedbackregels bij het verstrekken van feedback, feedforward en feed-up in begeleidingsgesprekken.
begeleiden vanuit coachend perspectief.
zijn bewust van het effect van hun gedrag als professional en als mens op de leerrelatie en leerproces van de student.
kennen relevante factoren in het aanleren van vaardigheden in de praktijk.
kunnen effectief feedback- feedforward geven en ontvangen.
kunnen de wijze van inrichting van hoe het proces van beoordelen binnen de opleidingen is ingericht toelichten en verklaren wat dat vereist van de begeleidingsgesprekken.
kunnen op transparante wijze tot een praktijkbeoordeling komen en deze effectief terugkoppelen, zodoende dat deze bijdraagt aan het leerproces van de student.
Omschrijving
Naast de praktijkopleidersbijeenkomsten biedt de Master ANP in samenwerking met de Master PA een train-de-trainer cursus aan voor praktijkopleiders. Deze is ontwikkeld voor Medisch specialisten, Physician Assistants en Verpleegkundig Specialisten die:
- onlangs dan wel in de nabije toekomst voor het eerst de rol van praktijkopleider (PO)/ mentor bekleden en nog niet aantoonbaar didactisch gekwalificeerd zijn (junior PO).
- ervaren zijn in de rolbekleding van praktijkopleider/ mentor en hun didactische vaardigheden up-to-date willen houden en/ of willen door ontwikkelen (senior PO).
Dit gericht op het competentieprofiel als opleider zoals geformuleerd door het Landelijk Overleg Opleidingen MANP
Gerelateerde cursussen
25 Jun
Jun
18:00
Gratis
24 Jun
Jun
10:00
De Baar advies & organisatie
Gratis