Training Samenwerking & Communicatie
In de tweedaagse training 'Samenwerking & Communicatie’ leren bedrijfsartsen, verzekeringsartsen en arbeidsdeskundigen van en met elkaar over onderwerpen die te maken hebben met onderlinge afstemming, communicatie en samenwerking. De training richt zich onder andere op het verminderen van het verschil van inzicht tussen deze professionals over belastbaarheid en re-integratiemogelijkheden.Gratis
12 Punten
Classroom
Prijzen
Gratis
Beroepen
Bedrijfsarts
12 Punten
NVAB
Verzekeringsarts
12 Punten
NVVG
Competenties
Samenwerken40 %
Kennis en wetenschap20 %
Communicatie40 %
Omschrijving
Deze pilot is onderdeel van de onderwijsontwikkeling voor interprofessioneel leren en samenwerken in het Poorwachter proces.
Overkoepelende doelstellingen:
- Verminderen van verschil van inzicht tussen bedrijfsartsen, arbeidsdeskundigen en verzekeringsartsen over belastbaarheid en re-integratiemogelijkheden;
- Bevorderen van samenwerking en onderling vertrouwen tussen bedrijfsartsen, arbeidsdeskundigen en verzekeringsartsen;
- Meer eenduidigheid in re-integratie adviezen voor werknemers en werkgevers om zo re-integratie te bevorderen.
Leerdoelen
- De deelnemer kent het gemeenschappelijk doel voor de eindklant (werknemer/werkgever) en is in staat om deze tijdens het werkproces voor ogen te houden.
- De deelnemer kent de rol (doelen, achtergronden, werkzaamheden en werkwijze) van de andere professional;
- De deelnemer kan de rol van de andere professionals uitleggen aan de klant.
- De deelnemer laat zien dat hij de rol van de andere professionals kan uitleggen aan de klant.
- De deelnemer weet welke informatie hij moet en mag (AVG) vastleggen om de andere professional in staat te stellen zijn werkzaamheden uit te voeren;
- De deelnemer kan uitleggen wanneer hij/zij afstemming moet zoeken met andere professionals; De deelnemer weet wanneer en hoe afstemming het beste vorm gegeven kan worden en waarom dit van belang is.
- De deelnemer weet wat consequenties zijn als hij/zij niet goed bereikbaar is.
- De deelnemer laat zien dat hij respectvol en met begrip voor elkaars belangen communiceert met andere professionals.