English Touch Up
Training Engels voor medewerkers in de mondzorg op basis van het boek "Please, have a seat".
Prijzen
Datum en locatie
Beroepen
Sprekers
Anita Visser van Meegeren
Docent
De medewerker in de mondzorg leert in het Engels:
• Inschrijving van een patiënt, informeren over verzekering, betaling en facturatie en de patiënt informeren over de praktijk
• Planning: afspraken maken, verzetten en annuleren
• Basiscommunicatie bij tandheelkundige / mondhygiëne behandeling
• Een vakmatig (telefoon)gesprek met een patiënt voeren en de juiste vragen stellen om een passende afspraak in te plannen
• Tips en tricks voor optimale communicatie in veel voorkomende praktijksituaties
Tijdens de training
-worden de vaardigheden interactief geoefend wat het zelfvertrouwen om Engels te spreken versterkt.
-wordt getraind om vlot om te schakelen tussen Nederlands en Engels.
-werkt herkenning uit de eigen praktijkervaring als een brug tussen de Nederlandse taal en de Engelse taal.
Na afronding van de training
-kan de medewerker vlotter schakelen tussen de Nederlandse en de Engelse taal.
-beschikt de medewerker over voldoende tools om professioneel in het Engels te communiceren in veel voorkomende praktijksituaties.
Doel van de training
Professionele, vakmatige Engelstalige communicatie met de niet-Nederlandstalige patiënt, in algemeen voorkomende situaties in de mondzorgpraktijk.
Voor wie
Mondzorgprofessionals van de stoelassistent tot de baliemedewerker, van de praktijkmanager tot de mondhygiënist, van de preventieassistent tot de tandarts.
Het startpunt van de zorg is wederzijds elkaar verstaan en van daaruit kan een behandelplan worden opgesteld, besproken en uitgevoerd worden. Elke zorgverlener werkt hieraan mee op zijn eigen vlak met als onderlinge overeenkomst dat dit bij de niet-Nederlandstalige patiënt (meestal) in professioneel Engels moet gebeuren in plaats van in professioneel Nederlands.