Feedback geven en ontvangen

Voor persoonlijke groei en betere prestaties
feedbackfeedback ontvangengeven van feedbackcollega's stimulerengesprekstechnieken
Hoe geef je feedback zonder de ander te kwetsen? Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend overkomen en wordt daarom nog al eens vermeden. Terwijl het krijgen (en geven) van feedback leidt tot persoonlijke groei en betere prestaties van het bedrijf. Maar hoe geef je op de juiste manier feedback?
299
3 Punten
Classroom

Prijzen

Regulier € 299

Beroepen

Doktersassistent
3 Punten
CADD
Praktijkmanager
3 Punten
KPM
Praktijkondersteuner Huisarts - kind en jeugd (POH-GGZ Kind & Jeugd)
3 Punten
NVvPO
Praktijkondersteuner Huisarts - Somatiek (POH-S)
3 Punten
NVvPO
Praktijkondersteuner Huisarts - Geestelijke Gezondheidszorg (POH-GGZ)
3 Punten
NVvPO

Doelen

Na de scholing:

Weet je hoe je constructief feedback kunt geven
Heb je zelf ervaren wat voor invloed de manier van feedback communiceren heeft
Heb je geleerd hoe je feedback kunt vragen en ontvangen
Weet je het verschil tussen feedback, kritiek en advies geven
Heb je handvatten om in te spelen op emoties en spanningen
Omschrijving

Hoe geef je feedback zonder de ander te kwetsen? Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend overkomen en wordt daarom nog al eens vermeden. Terwijl het krijgen (en geven) van feedback leidt tot persoonlijke groei en betere prestaties van het bedrijf. Maar hoe geef je op de juiste manier feedback?


Wanneer de boodschap goed wordt overgebracht kan het aanzetten tot verandering en groei. In de scholing Feedback geven en ontvangen leer je constructief feedback te geven aan anderen én hoe feedback te ontvangen. Ongewenst gedrag wordt daardoor bijgestuurd en samenwerking wordt gestimuleerd. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat anderen extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de scholing ben je in staat om een open (en constructieve) communicatiesfeer te creëren in jouw werkomgeving.


Programma

Tijdens de scholing kunnen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod komen: 

  • Op een juiste manier feedback geven en ontvangen 
  • Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen 
  • Onderscheid in non-verbaal en verbaal gedrag 
  • Confronterende gesprekstechnieken 
  • Zelfreflectie stimuleren 
  • Anderen stimuleren feedback te geven 
  • Omgaan met eigen emoties en gedachten (middels RET) 
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen 
  • Doelgericht communiceren 
  • Omgaan met kritiek 
  • Omgaan met lastige situaties en emoties 
  • Rust bewaren tijdens een gesprek 
  • Conclusies trekken en afspraken maken 


Leerpunt KOEL

secretariaat@leerpuntkoel.nl
0786193068
34, IJsselmeer, Zwijndrecht, 3332EX

Gerelateerde cursussen

Powertraining gespreksleider IFMS

€ 995ZeistClassroom08 okt. 2025

Powertraining gespreksleider IFMS

€ 680LeidenPhysical course - series04 sep. 2025

TTT-Plus: Overtuigen en Verleiden

Online training: Leidinggeven met impact

€ 229.9E-learning

Online training: Leidinggeven met impact

Feedback geven en ontvangen

€ 25E-learning

Feedback geven en ontvangen

€ 225Incompany

Gesprekstechnieken bij beeldbellen (op aanvraag)

Coachend communiceren

€ 6187.5Incompany

Coachend communiceren

Communiceren over geweld

Op aanvraagE-learning

Communiceren over geweld

Professioneel hulpverlenen

€ 59E-learning

Professioneel hulpverlenen

Visitatietraining

€ 500Meerdere locatiesClassroom10 okt. 2025 +1 datum

Visitatietraining

Medisch Coach Level 3

€ 1525EdeClassroom19 sep. 2025

Medisch Coach Level 3

€ 375Meerdere locatiesClassroom11 sep. 2025 +1 datum

Basistraining Werken met Positieve Gezondheid

Veilig werken

€ 150Incompany21 nov. 2024 - 21 nov. 2025

Veilig werken