Feedback geven en ontvangen

Voor persoonlijke groei en betere prestaties
feedbackfeedback ontvangengeven van feedbackcollega's stimulerengesprekstechnieken
Hoe geef je feedback zonder de ander te kwetsen? Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend overkomen en wordt daarom nog al eens vermeden. Terwijl het krijgen (en geven) van feedback leidt tot persoonlijke groei en betere prestaties van het bedrijf. Maar hoe geef je op de juiste manier feedback?
18:30 - 21:30
299
3 Punten
Classroom

Prijzen

Regulier € 299

Datum en locatie

11 jun. 2025
18:30
21:30
IJsselmeer 34, 3332EX, Zwijndrecht

Beroepen

Doktersassistent
3 Punten
CADD
Praktijkmanager
3 Punten
KPM
Praktijkondersteuner Huisarts - kind en jeugd (POH-GGZ Kind & Jeugd)
3 Punten
NVvPO
Praktijkondersteuner Huisarts - Somatiek (POH-S)
3 Punten
NVvPO
Praktijkondersteuner Huisarts (POH)
3 Punten
NVvPO

Doelen

Na de scholing:

Weet je hoe je constructief feedback kunt geven
Heb je zelf ervaren wat voor invloed de manier van feedback communiceren heeft
Heb je geleerd hoe je feedback kunt vragen en ontvangen
Weet je het verschil tussen feedback, kritiek en advies geven
Heb je handvatten om in te spelen op emoties en spanningen
Omschrijving

Hoe geef je feedback zonder de ander te kwetsen? Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend overkomen en wordt daarom nog al eens vermeden. Terwijl het krijgen (en geven) van feedback leidt tot persoonlijke groei en betere prestaties van het bedrijf. Maar hoe geef je op de juiste manier feedback?


Wanneer de boodschap goed wordt overgebracht kan het aanzetten tot verandering en groei. In de scholing Feedback geven en ontvangen leer je constructief feedback te geven aan anderen én hoe feedback te ontvangen. Ongewenst gedrag wordt daardoor bijgestuurd en samenwerking wordt gestimuleerd. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat anderen extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de scholing ben je in staat om een open (en constructieve) communicatiesfeer te creëren in jouw werkomgeving.


Programma

Tijdens de scholing kunnen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod komen: 

  • Op een juiste manier feedback geven en ontvangen 
  • Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen 
  • Onderscheid in non-verbaal en verbaal gedrag 
  • Confronterende gesprekstechnieken 
  • Zelfreflectie stimuleren 
  • Anderen stimuleren feedback te geven 
  • Omgaan met eigen emoties en gedachten (middels RET) 
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen 
  • Doelgericht communiceren 
  • Omgaan met kritiek 
  • Omgaan met lastige situaties en emoties 
  • Rust bewaren tijdens een gesprek 
  • Conclusies trekken en afspraken maken 


Leerpunt KOEL

secretariaat@leerpuntkoel.nl
0786193068
34, IJsselmeer, Zwijndrecht, 3332EX

Gerelateerde cursussen

27 May
May
13:00
€ 255

Boerhaave Nascholing

Classroom
LUMC
3
In de Verdiepingscursus Feedback geven staan basisprincipes voor goede feedback en het geven van concrete feedback in de dagelijkse praktijk centraal. We richten ons tijdens deze training op feedback in complexe(re) situaties of situaties die een beroep doen op complexere feedbackvaardigheden.
€ 255
08 Oct
Oct
09:00

Academie voor Medisch Specialisten

Classroom
Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum
6
Deze ééndaagse training biedt een combinatie van theorie en praktijk, met de nadruk op zelf oefenen, onder begeleiding van ervaren trainers. De ontwikkeling van IFMS en de filosofie daarachter worden uitgelegd, evenals de methodiek en het instrumentarium. De verschillende varianten van de gespreksvoering worden toegelicht en geoefend.
€ 995

PAO Psychologie

E-learning
16-30
Training managementvaardigheden voor leidinggevenden in zorg en onderwijs
Je werkt als teamleider, leidinggevende, coördinator of manager in de zorg of het onderwijs. Dan heb jij een uitdagende baan. Je werkt in een sector met een hoge werkdruk en druk van regelgeving, politiek, cliënten en ouders. Hoe zorg je ervoor dat je in dit spanningsveld tot effectief en authentiek leiderschap komt, met een optimale toegevoegde waarde voor jouw team? Door nieuwe inzichten op te doen en vaardigheden te ontwikkelen op het gebied van leiderschap en leiding geven. In deze training versterk je jouw communicatievaardigheden: je leert effectief feedback te geven, en versterkt jouw coachingsvaardigheden. Ook krijg je handvatten om gesprekken en vergaderingen beter te structureren en sturen en hoe je beoordelingscycli slim vormgeeft. We nemen je mee in timemanagement, het ombuigen van weerstand en gaan in op team- en veranderprocessen. Ook leer je hoe je ervoor kunt zorgen dat teamleden meer eigenaarschap tonen en verantwoordelijkheid nemen waardoor je zelfsturing en werkplezier in jouw team vergroot.
€ 229.9

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

E-learning
3.5
Een goed feedbackgesprek kan veel opleveren. Het biedt je bijvoorbeeld de kans om inzicht te krijgen in gedrag waar je je niet van bewust was. Ook kun je leren hoe je in een komende situatie, andere keuzes kunt maken die wellicht beter uitpakken. Hetzelfde geldt wanneer jij iemand op een goede manier feedback geeft: je kunt hiermee een persoon helpen te ontwikkelen, en mogelijk jullie samenwerking verbeteren.
€ 25
19 Sep
Sep
10:00

Academie voor Medisch Specialisten

Classroom
Akoesticum
12
De training Medisch coach Level 3 is toegankelijk als je levels 1 en 2 hebt doorlopen. Bij deze levels heb je inzicht gekregen in je persoonlijke competenties en heb je coaching-methoden geleerd, gericht op het coachen van een collega.
€ 1525

Landelijke Huisartsen Vereniging

Incompany
2
Deze online training via Zoom biedt u de mogelijkheid om in een kleine groep huisartsen met een trainer en patiënt-acteur te experimenteren met casuistiek uit uw eigen praktijk.
€ 225

ZW Opleidingen

Incompany
31
Coachende communicatie helpt je als professional om effectiever je gesprekken met de ander op een diepere laag te kunnen voeren, waarbij de autonomie van de ander centraal staat. En hiermee een ander aan te zetten om in beweging te komen waardoor de ander groeit.
€ 6187.5

Hupper

E-learning
9.5-14
In dit college maak je kennis met een gespreksmethodiek die toepasbaar is in allerlei soorten hulpverleningsrelaties.
€ 59
06 Jun
Jun
09:00

Federatie Medisch Specialisten

Classroom
Domus Medica
6
Het Kennisinstituut van de Federatie Medisch Specialisten traint visiteurs in het visiteren met een normenrapport. Een normenrapport zorgt voor duidelijke criteria waarmee de kwaliteit geëvalueerd wordt, voor zowel visiteurs als gevisiteerde vakgroepen/maatschappen. Na het volgen van de visitatietraining is uw kennis rondom de meest recente ontwikkelingen op het gebied van kwaliteitsvisitaties op peil, bent u getraind in het voeren van bijvoorbeeld vraag- en feedbackgesprekken en kunt u visiteren met een normenrapport.
€ 500
02 Oct
Oct
09:30

King Nascholing

Classroom
Amsterdam
13
Leer hoe je moeilijke gesprekken op school om kunt draaien naar een positieve uitkomst met de cursus 'Gesprekstechnieken bij (moeilijke) gesprekken op school'. Ontdek hoe je gesprekken voorbereidt, leiding geeft en ervoor zorgt dat iedereen zich gehoord voelt. Na deze cursus ben je in staat om gesprekken op een positieve manier af te sluiten voor alle partijen.
€ 420