Cursus neuro-motorische ontwikkeling bij het jonge kind
Deze tweedaagse scholing richt zich op de neuro-motorische ontwikkeling van het jonge kind. Deze scholing is het vervolg op de 6 of 7 daagse scholing: “neuro motorische rijpheid van het brein” die zich richt op het schoolgaande kind. De scholing verzorgt ErgoAcademie samen met ervaren docent en kinderergotherapeut Monique Mollink. In deze scholing krijg je antwoord op de vraag wat jij kunt betekenen voor het jonge kind dat juist alles nog spelenderwijs moeten leren.Prijzen
Beroepen
Competenties
Sprekers
Monique Mollink
Docent
Monique Mollink is ergotherapeut en staat ingeschreven in het specialisten register voor kinderen. Daarnaast heeft mag ze zich Mesker-therapeut en INPP-therapeut noemen. Inmiddels heeft ze al meer dan 20 jaar ervaring met het werken met kinderen met neuro-motorische rijpheidsproblemen.Doelen
Doelgroep
Je bent werkzaam als ergotherapeut en:
- werkt met jonge kinderen, onder de 6 jaar;
- je wilt het concept “neuro motorische rijpheid van het brein” bij jonge kinderen toepassen;
- je komt kinderen tegen in je praktijk waar je de vinger nét niet op kunt leggen;
- je wilt graag met (nog) meer kennis van zaken, zelfvertrouwen, inspiratie en plezier met jonge kinderen aan deze problemen werken.
Het concept van neuromotorische rijping:
Beweging is de eerste taal van een kind. Door middel van bewegen gaat het kind de wereld verkennen en leert het zijn lichaam controleren. Het meest ingewikkelde/moeilijke niveau van bewegen is het vermogen om volledig stil te staan/zitten (houding vasthouden). Zo lang een kind dit niet kan, heeft het onvoldoende lichamelijke vaardigheden die nodig zijn om in een klaslokaal goed te kunnen leren.
Waarom deze cursus
Net als in de 7 daagse scholing bestaat deze 2-daagse scholing uit een goede afwisseling van theorie, beeldmateriaal, praktijkvoorbeelden, oefeningen en intervisie. Daarmee ga je de inzichten zodanig concretiseren, dat je vlot de vertaalslag naar je eigen werksituatie kunt maken.