Triagetraining in de dagpraktijk
Waarom een training Triage in de dagpraktijk? De Training 'Triage in de dagpraktijk' is bedoeld voor praktijkassistentes en huisartsen, en anderen die de telefoon aannemen in de huisartsenpraktijk (overdag). Het doel van de training is om het triagegesprek te structureren en te voeren volgens de laatste richtlijn van het NHG, zodat het efficiënt verloopt en optimale veiligheid voor de patiënt bereikt wordt. Deelnemers oefenen het gespreksprotocol aan de hand van geluidsopnamen of casusbeschrijvingen van eigen gesprekken. Daarbij wordt de NHG-Triagewijzer doorgenomen, zodat duidelijk wordt hoe deze gebruikt kan worden en wanneer deze benodigd is voor de triage. De communicatie met de patiënt en een professionele triage staan centraal in deze training. De medische inhoud komt zijdelings aan de orde.15:30 - 20:30
426.25
8 Punten
Classroom
Prijzen
Regulier € 426.25
Kortingen
€ 85.25
Alleen voor leden
Datum en locatie
15 mei 2025
15:30
12 jun. 2025
20:30
Dalplein 61, 3762BN, Soest
09 okt. 2025
15:30
20:30
Dalplein 61, 3762BN, Soest
Beroepen
Arts voor verstandelijk gehandicapten
06 Jun 2023
05 Jun 2025
8 Punten
ABC1, ABC1
Doktersassistent
06 Jun 2023
05 Jun 2025
8 Punten
CADD, CADD
Huisarts
06 Jun 2023
05 Jun 2025
8 Punten
ABC1, ABC1
Physician Assistant
06 Jun 2023
05 Jun 2025
8 Punten
ABC1, ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
06 Jun 2023
05 Jun 2025
8 Punten
ABC1, ABC1
Competenties
Samenwerken50 %
Communicatie50 %
Sprekers
José Spelberg
trainer
Programma
Omschrijving
PROGRAMMA
Dagdeel 1: Het triagegesprek en de NHG-triagewijzer
- Structuur van een standaard triage- en adviesgesprek.
- Het verhelderen van de hulpvraag en het probleem.
- Denken in toestandsbeelden
- Gebruik van de NHG Triagewijzer.
- Oefening: gespreksstructuur in triage aan de hand van voorbeeld casussen.
- Welke mogelijkheden biedt de Triagewijzer nog meer.
- Hoe kun je beginnen met de geprotocolleerde triage?
Dagdeel 2: ABCDE en het belang van goede triage
- Integratie van de verschillende vaardigheden uit dagdeel 1.
- Het uitvragen van levensbedreigende spoed (ABCDE), met voorbeelden.
- Herhaling van de gespreksstructuur.
- Het geven van voorlichting en advies met behulp van de TriageWijzer en Thuisarts.nl
- Het belang van uniforme triage.
- Bespreken van de belemmeringen en oefenen met de gespreksvoering en triage.