SOEP-registreren (e-learning)

Voor een SOEPele overdracht
doktersassistentenoverdrachtSOEP-registratie
In deze e-learning leer je het principe van de SOEP-registratie en de achtergrond van de ICPC-codering.
59
1 Punten
E-learning

Prijzen

Regulier € 59

Beroepen

Doktersassistent
01 Jan 2025
31 Dec 2025
1 Punten
CADD
Triagist
01 Jan 2025
31 Dec 2025
1 Punten
CADD

Doelen

Na het volgen van deze e-learning:

Ken je de SOEP-methode voor registratie in het medisch dossier.
Kun je registreren volgens de SOEP-methode.
Omschrijving

Een goede SOEP-registratie in het EPD maakt overdracht en meebeoordeling een stuk effectiever. In deze e-learning leer je het principe van de SOEP-registratie en de achtergrond van de ICPC-codering.


Wat noteer je in de verschillende SOEP-regels? Hoe gebruik je de SOEP optimaal? Een goede registratie zorgt dat bij overdracht de collega’s ook alles goed begrijpen. Ook de patiënt moet zich kunnen herkennen in de registratie! De patiënt heeft immers inzicht in de HIS-registratie!


Programma

1. Pretoets (5 minuten

2. Algemene informatie dossiervoering (10 min)

  • Ontwikkeling dossiervoering
  • Wetgeving bij dossiervoering
  • EPD en ADEPD
  • Werkafspraken over registratie

3. Theorie SOEP (30 min)

  • S-regel = Subjectief
  • O-regel = Objectief
  • E-regel = Evaluatie
  • P-regel = Plan
  • ICPC
  • Wat is jouw SOEP-ervaring

4. Toetsvragen over de SOEP registratie (15 min)

  • Vragen kunnen/moeten herhaald worden totdat 100% goed is.

5. Evaluatie

6. Certificaat

Leerpunt KOEL

secretariaat@leerpuntkoel.nl
0786193068
34, IJsselmeer, Zwijndrecht, 3332EX

Gerelateerde cursussen

SDB groep

E-learning
2
Bij triage moet de triagist komen tot een goede beoordeling van de urgentie bij een zorgvraag. De triagist is niet de enige schakel in dit proces. De triagist heeft het eerste contact met de beller en kent een urgentie en vervolgactie toe. De (regie)arts is hiervoor eindverantwoordelijk. Goede samenwerking tussen triagist, (regie)arts, visitearts en centralist van de meldkamer ambulancezorg tijdens overleg en overdracht van informatie is daarom essentieel. Deze samenwerking wordt bevorderd door efficiënte, effectieve communicatie en correcte verslaglegging.
€ 70
28 Nov
Nov
10:00

Bijscholing instituut voor Therapeuten

Classroom
8
Overdracht is één van de meest voorkomende oorzaken van storingen in het therapeutische gesprek. Het gesprek loopt vast, de cliënt werkt niet mee of je verliest de regie. Hoe herken je dit en hoe ga je hiermee om?
€ 195
04 Sep
Sep
09:30

U -Consultancy

Physical course - series
Nieuwegein
24
Als zorgprofessional komt u regelmatig in contact met patiënten met diverse huidaandoeningen. In de huisartsenpraktijk bijvoorbeeld, gaat een derde van de zorgvragen over de huid. Ook in bij patiënten in verpleeghuizen en de thuiszorg komen huidproblemen vaak voor. Voor patiënten bent u een belangrijk contactpunt en daarom is het waardevol als u op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en richtlijnen in de dermatologie.
€ 495

Landelijke Huisartsen Vereniging

Incompany
5
De nascholing Patiëntbejegening is een vervolg op de nascholing Geen agressie in mijn praktijk. Het is ook mogelijk deze nascholing apart aan te vragen. De trainer neemt altijd vooraf contact op met één van de huisartsen om te bespreken welke leerwensen er zijn. Na een beknopte review van de basiscursus volgen thema’s als gastvrijheid, management van verwachtingen en zelfkennis. Voldoen aan verwachtingen van patiënten en toch bij jezelf blijven is een uitdaging. Het is mogelijk om misverstanden, escalaties en conflicten vroegtijdig om te buigen en om patronen in interacties te beïnvloeden.
Op aanvraag
06 May
May
18:30

Medrie BV

Classroom
YourMeeting Zwolle
3
Deze scholing wordt gegeven door een verpleegkundig specialist van het Wondexpertise centrum van Isala. In deze scholing komen soorten wonden aan de orde, wondgenezing, het beoordelen en wondzorgproducten. Deze scholing is voor doktersassistenten van de dagpraktijk. Onderling kunnen ervaringen en tips worden uitgewisseld.
€ 105.5
01
Jan
2025
31
Dec
2025
€ 59

Leerpunt KOEL

E-learning
1
Hoe schoon is jouw praktijk?
Vanaf 2020 draaide (bijna) alles om hygiënemaatregelen rondom corona. Er zijn echter nog veel meer virussen, (resistente) bacteriën, schimmels en parasieten. Deze ziekteverwekkers houden niet van goede hygiëne. Daarom leer je in deze e-learning hoe om te gaan met hygiëne in de praktijk. Ook jouw persoonlijke hygiëne is hierbij natuurlijk van belang. Welke protocollen hanteer je en hoe vaak maak je schoon? Een goed voorraadbeheer is essentieel om de hygiëne te kunnen waarborgen. Na afronding van de e-learning kun je een schema voor voorraadbeheer downloaden dat je daarna op de praktijk kunt gebruiken.
€ 59
09 Jul
Jul
19:00
€ 99

Leerpunt KOEL

Live Webinar
Online
2
CVRM-zorg door de doktersassistent
Voer jij net als veel van je collega-assistenten diverse medische taken uit in het belang van de CVRM-zorg, zoals bloeddrukcontroles en verstrekking van telefonische adviezen? Dan is het belangrijk om zo goed mogelijk bij te blijven qua kennis van de standaard op CVRM-gebied. Tijdens deze scholing wordt de vernieuwde NHG-standaard CVRM behandeld.
€ 99
14 May
May
19:00
€ 65

Federatie WDH Midden-Nederland

Classroom
WDH nascholingslocatie, Soest
3
Reanimatietraining voor huisartsen, praktijkondersteuners en doktersassistenten.
€ 65
15 May
May
15:30
€ 426.25

Federatie WDH Midden-Nederland

Classroom
WDH nascholingslocatie, Soest
8
Waarom een training Triage in de dagpraktijk? De Training 'Triage in de dagpraktijk' is bedoeld voor praktijkassistentes met hun huisartsen en anderen die de telefoon aannemen in de huisartsenpraktijk (overdag). Het doel van de training is om het triagegesprek te structureren en te voeren volgens de laatste richtlijn van het NHG, zodat het efficiënt verloopt en optimale veiligheid voor de patiënt bereikt wordt. Deelnemers oefenen het gespreksprotocol aan de hand van geluidsopnamen of casusbeschrijvingen van eigen gesprekken. Daarbij wordt de NHG-Triagewijzer doorgenomen, zodat duidelijk wordt hoe deze gebruikt kan worden en wanneer deze benodigd is voor de triage. De communicatie met de patiënt en een professionele triage staan centraal in deze training. De medische inhoud komt zijdelings aan de orde.
€ 426.25

Federatie WDH Midden-Nederland

Incompany
8
Waarom een training Triage in de dagpraktijk? De Training 'Triage in de dagpraktijk' is bedoeld voor praktijkassistentes met hun huisartsen en anderen die de telefoon aannemen in de huisartsenpraktijk (overdag). Het doel van de training is om het triagegesprek te structureren en te voeren volgens de laatste richtlijn van het NHG, zodat het efficiënt verloopt en optimale veiligheid voor de patiënt bereikt wordt. Deelnemers oefenen het gespreksprotocol aan de hand van geluidsopnamen of casusbeschrijvingen van eigen gesprekken. Daarbij wordt de NHG-Triagewijzer doorgenomen, zodat duidelijk wordt hoe deze gebruikt kan worden en wanneer deze benodigd is voor de triage. De communicatie met de patiënt en een professionele triage staan centraal in deze training. De medische inhoud komt zijdelings aan de orde.
Op aanvraag