Online nascholing: Van Klacht naar Begrip
Soms luidt een klacht het einde van de relatie in. Soms is een klacht juist het begin van een betere relatie. Welke van de twee het is, ligt uiteraard niet alleen bij jou.Prijzen
Beroepen
Competenties
Omschrijving
Je hebt vol overtuiging voor je vak gekozen. Oefent je vak uit naar eer en geweten. Het laatste wat je verwacht en waar je op zit te wachten is een klacht. En toch is dat bijna onontkoombaar. Of het nu om een objectieve fout gaat, of om de subjectieve beleving ervan. Vergissen is menselijk en jij bent ook gewoon mens.
Tijdens deze online workshop krijg je meer inzicht in hoe een relatie verslechtert, welke fases daarin te onderscheiden zijn. Je zult (opnieuw) zien dat er vaak meer aan de hand is dan wat op tafel wordt gegooid. Ook ontdek je in welke fase je zelf het tij nog kan keren en wanneer en waaróm je op een gegeven moment hulp nodig hebt. Hiervoor werken we met de escalatieladder van Glasl.
Daarnaast gaan we aan de slag met een aantal communicatietechnieken, zoals Roos van Leary en Verbonden (Geweldloze) Communicatie. We onderzoeken de do’s en don’ts om te de-escaleren: wat is olie op het vuur en wat haalt de wind uit de zeilen. Hierbij is veel ruime voor eigen ervaring en inbreng.
Inleiding
Soms luidt een klacht het einde van de relatie in. Soms is een klacht juist het begin van een betere relatie. Welke van de twee het is, ligt uiteraard niet alleen bij jou.