Samen Trieren

In de scholing Samen Triëren krijgen de huisartsen zicht op hun aandeel in de communicatie met de triagist (doktersassistente) door samen met de triagist (doktersassistente) zeer praktisch met triage casuïstiek aan het werk te zijn. Daarom zijn er - wanneer de training op de huisartsenpost wordt verzorgd - bij voorkeur ook triagistdeelnemers en wordt in gemengde teams/duo's samengewerkt. Afhankelijk of de training binnen de huisartsenp...
Gratis
3 Punten
Classroom

Prijzen

Gratis
Opmerking : De deelnemers betalen geen inschrijfgeld omdat de huisartsenpost of -praktijk opdracht geeft voor uitvoering van de nascholing en deze financiert.

Beroepen

Arts voor verstandelijk gehandicapten
12 Feb 2020
11 Feb 2021
3 Punten
ABC1
Huisarts
12 Feb 2020
11 Feb 2021
3 Punten
ABC1
Physician Assistant
12 Feb 2020
11 Feb 2021
3 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
12 Feb 2020
11 Feb 2021
3 Punten
ABC1

Competenties

Medisch handelen20 %
Samenwerken40 %
Communicatie40 %
Omschrijving

Omschrijving

In de scholing Samen Triëren krijgen de huisartsen zicht op hun aandeel in de communicatie met de triagist (doktersassistente) door samen met de triagist (doktersassistente) zeer praktisch met triage casuïstiek aan het werk te zijn. Daarom zijn er - wanneer de training op de huisartsenpost wordt verzorgd - bij voorkeur ook triagistdeelnemers en wordt in gemengde teams/duo's samengewerkt. Afhankelijk of de training binnen de huisartsenpraktijk of op de huisartsenpost wordt verzorgd, zullen er (accent-)verschillen in de leerdoelen zijn.

Programma

30 min introductie, verwachtingen en toelichting programma

30 min ervaringen met triage. Hoe doen we het nu en hoe willen we het vanaf nu

40 min wat levert triage de huisarts/assistente/patiënt op

40 min wat is triage (aan de hand van een geluidsfragment) en welke uitdagingen kent het. Wat betekent dit voor de praktijk vanaf morgen?

30 min welke randvoorwaarden zijn er nodig voor het behalen van het doel en welke

actie volgt daaruit en door wie op te pakken

10 min afronding/evaluatie

Leerdoelen

  •    Inzicht in de denk- en beslisroute van triage
  •    Zicht op de (medische) informatie die minimaal nodig voor zinvol en veilig overleg tussen triagist/doktersassistente en huisarts (ABCD-veilig en beeld van of vraag over de urgentie)
  •    Werken aan de samenwerking door samen triagegesprekken te analyseren
  •       Uitspreken van verwachtingen ten aanzien van de samenwerking
  •    Hoe triage ondersteunend kan zijn aan de zorgverlening (praktijk)
  •    Zicht gekregen op elke randvoorwaarden versterkt/gerealiseerd moeten worden
  •       Bewustwording dat de structuur van het Houvast© bijdraagt aan veilig en urgentiegericht overleg (post)

Bloom Praktijken

monique@bloomies.nl
14, Engelenhof, Haaften, 4175BB