Patiëntveilig werken met behulp van CRM
Een CRM (Crisis Resource Management) training is bij uitstek geschikt voor teams die effectief willen samenwerken. Samenwerken in een team lijkt vanzelfsprekend maar kan door de dagelijkse praktijk een uitdaging zijn. Centraal in deze teamtraining staan daarom de niet-technische vaardigheden (non-technical skills). De non-technical skills helpen bij het reduceren van risico’s en het bevorderen van veilige zorg aan patiënten. Denk hierbij...Prijzen
Beroepen
Competenties
Omschrijving
Doel van de training
De training is hoofdzakelijk praktisch van aard. Naast een korte theoretische uitleg ligt het accent op scenario onderwijs. Aan het eind van de training ben je in staat om CRM toe te passen in de dagelijkse praktijk.
Inhoud training
- Kennis maken en het begrijpen en toepassen van de 15 CRM principes;
- Het belang van CRM voor een veilig zorgproces beargumenteren;
- Feedback geven en ontvangen;
- Reflecteren op eigen gedrag en de consequenties daarvan benoemen;
- De eigen beroepsontwikkeling in kaart brengen en eigen leervragen definiëren.
Inleiding
Een CRM (Crisis Resource Management) training is bij uitstek geschikt voor teams die effectief willen samenwerken. Samenwerken in een team lijkt vanzelfsprekend maar kan door de dagelijkse praktijk een uitdaging zijn. Centraal in deze teamtraining staan daarom de niet-technische vaardigheden (non-technical skills). De non-technical skills helpen bij het reduceren van risico’s en het bevorderen van veilige zorg aan patiënten. Denk hierbij aan het doen van aannames (“hij zal het wel aan de zaalarts gevraagd hebben”), effectief communiceren (heeft je collega je gehoord en begrepen?) en werklastverdeling (hoe werken we met elkaar samen in de hectiek van de dag).
Ben je geïnteresseerd in deze teamtraining? Neem dan contact op met het METS Center (info@metscenter.nl) zodat een plan op maat gemaakt kan worden.