DTO Amenorroe
Volgens het teach the teacher principe wordt de huisarts (evt. EKC) voorbereid op het geven van het DTO in zijn/haar eigen toetsgroep. Aan de hand van casuïstiek, theoretische achtergrond en spiegelinformatie worden de deelnemers de geïnformeerd over de (on)zin van het aanvragen van diagnostiek rondom amenorroe, leren ze de resultaten te interpreteren en krijgen ze inzicht in de verschillen tussen het aanvraaggedrag van huisartsen. Er is...Gratis
1 Punten
Classroom
Prijzen
Gratis
Beroepen
Arts voor verstandelijk gehandicapten
1 Punten
ABC1
Huisarts
1 Punten
ABC1
Physician Assistant
1 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
1 Punten
ABC1
Competenties
Medisch handelen60 %
Samenwerken40 %
Omschrijving
Omschrijving
Volgens het teach the teacher principe wordt de huisarts (evt. EKC) voorbereid op het geven van het DTO in zijn/haar eigen toetsgroep. Aan de hand van casuïstiek, theoretische achtergrond en spiegelinformatie worden de deelnemers de geïnformeerd over de (on)zin van het aanvragen van diagnostiek rondom amenorroe, leren ze de resultaten te interpreteren en krijgen ze inzicht in de verschillen tussen het aanvraaggedrag van huisartsen. Er is uitgebreid de ruimte om de inhoudsdeskundigen te bevragen.
Programma
18.00 uur inloop met broodjes
18.30 uur bespreking casuïstiek, theorie en spiegelinformatie
20.30 uur afsluiting
Leerdoelen
Na het volgen van deze bijeenkomst kan de huisarts:
- aan de hand van de anamnese inschatten of laboratoriumdiagnostiek zinvol is;
- de labuitslagen bij amenorroe correct interpreteren;
- aan de hand van spiegelinformatie zijn/haar eigen aanvraaggedrag interpreteren en deze vergelijken met collega’s;
- zijn/haar kennis over amenorroe aan collega’s binnen de toetsgroep overdragen.