1-daagse communicatie training
Een persoonsgerichte training in klein groepsverband voor (huis)artsen die beter willen communiceren.Prijzen
Beroepen
Competenties
Sprekers
Bianca Tan
Docent DOKh
Programma
Presenteren voor Professionals
Een nascholing die je de kennis verschaft om een goed verhaal te houden en hoe je dit met zelfvertrouwen kunt overbrengen naar je publiek.
Een persoonsgerichte training in klein groepsverband voor huisartsen die beter willen presenteren en communiceren.
Weinig is zo belangrijk als een goed contact met iedereen om u heen. Deze 1-daagse training leert u makkelijker en beter te spreken voor een groep mensen, of dat nu een zaal vol is of voor maar één persoon.
Spreekangst of -schaamte kunnen een zeurende ontevredenheid veroorzaken die de kwaliteit van uw werk ondermijnt. Veel problemen ontstaan door slecht luisteren of te weinig besef van hoe u, of hoe uw boodschap overkomt. Na deze training weet u beter wat werkt en daardoor voelt u zich prettiger. Vaak zijn het hele kleine veranderingen die zorgen voor verbetering. Waar ligt uw focus bij de overdracht? Hoe kijkt u? Wat wilt u uw publiek meegeven? Wat moeten anderen vooral onthouden?
Het onderzoeken van onze gewoontes en oefenen met verschillende spreektechnieken verduidelijken hoe de interactie met anderen makkelijker en prettiger kan verlopen.
Theorie en praktijk (oefenen met het geleerde) wisselen elkaar af gedurende de dag. Ook analyseren we sprekers op video: wat maakt dat een verhaal goed overkomt of niet overkomt?
Verder komen aan bod:
- Het belang van lichaamsbewustzijn, goed ademhalen en de tijd durven nemen.
- Hoe bouw ik een goed verhaal op. (een steengoede opening, helder midden en het gepast afronden).
- Wat maakt dat uw publiek wel of niet naar u luistert?
- Saboterende gedachten die de prullenbak in kunnen.
- Hoe de juiste woorden en minder woorden uw boodschap helder maken.
- Hoe kan ik mijn verhaal tijdens de intervisie of een farmocotherapeutisch overleg beter overbrengen?
- Tips om video-consulten te verbeteren (camera-standpunt, de achtergrond maar vooral uw 'présence' moet juist tijdens videobellen helder zijn).
- Het belang van het verleggen van je ik-focus (ik moet succesvol speechen) naar het publiek (waarmee kan ik ze van dienst zijn?).
Een-op-een contact: Beter contact maken met de ander, hoe doe ik dat?
- Hoe begint u contact te maken met een patiënt of een collega? Bent u nieuwsgierig naar zijn/haar verhaal? Wat valt u op?
- Wat houdt goed luisteren in? Hoe kijk ik?
- Kleine veranderingen hebben vaak grote gevolgen.
Deelnemers ontvangen een vragenformulier waarop specifieke wensen/leerdoelen ingevuld kunnen worden. De opbouw van deze training is op maat, dus aan de hand van de vragen van de deelnemers.
Na afloop ontvangen de deelnemers een persoonlijke handout (PDF). Ook is een individueel consult bij deze nascholing inbegrepen.
Max. aantal deelnemers: 4
Huiswerk: Deelnemers nemen een casus, pitch, presentatie en gesprekssituatie mee als oefenmateriaal.