1-daagse communicatie training

voicecommunicatiecommuniceren
Een persoonsgerichte training in klein groepsverband voor (huis)artsen die beter willen communiceren.
695
6 Punten
Classroom

Prijzen

Regulier € 695
Opmerking : voor artsen die geen abonnement op scholingen bij DOKh hebben
Kortingen
€ 575
Alleen voor leden

Beroepen

Arts voor verstandelijk gehandicapten
6 Punten
ABC1
Huisarts
6 Punten
ABC1
Physician Assistant
6 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
6 Punten
ABC1

Competenties

Samenwerken20 %
Communicatie80 %

Sprekers

Bianca Tan

Docent DOKh

Programma

Omschrijving

Presenteren voor Professionals

Een nascholing die je de kennis verschaft om een goed verhaal te houden en hoe je dit met zelfvertrouwen kunt overbrengen naar je publiek.

Een persoonsgerichte training in klein groepsverband voor huisartsen die beter willen presenteren en communiceren.

Weinig is zo belangrijk als een goed contact met iedereen om u heen. Deze 1-daagse training leert u makkelijker en beter te spreken voor een groep mensen, of dat nu een zaal vol is of voor maar één persoon.

Spreekangst of -schaamte kunnen een zeurende ontevredenheid veroorzaken die de kwaliteit van uw werk ondermijnt. Veel problemen ontstaan door slecht luisteren of te weinig besef van hoe u, of hoe uw boodschap overkomt. Na deze training weet u beter wat werkt en daardoor voelt u zich prettiger. Vaak zijn het hele kleine veranderingen die zorgen voor verbetering. Waar ligt uw focus bij de overdracht? Hoe kijkt u? Wat wilt u uw publiek meegeven? Wat moeten anderen vooral onthouden?

Het onderzoeken van onze gewoontes en oefenen met verschillende spreektechnieken verduidelijken hoe de interactie met anderen makkelijker en prettiger kan verlopen.

Theorie en praktijk (oefenen met het geleerde) wisselen elkaar af gedurende de dag. Ook analyseren we sprekers op video: wat maakt dat een verhaal goed overkomt of niet overkomt?

Verder komen aan bod:

  • Het belang van lichaamsbewustzijn, goed ademhalen en de tijd durven nemen.
  • Hoe bouw ik een goed verhaal op. (een steengoede opening, helder midden en het gepast afronden).
  • Wat maakt dat uw publiek wel of niet naar u luistert?
  • Saboterende gedachten die de prullenbak in kunnen.
  • Hoe de juiste woorden en minder woorden uw boodschap helder maken.
  • Hoe kan ik mijn verhaal tijdens de intervisie of een farmocotherapeutisch overleg beter overbrengen?
  • Tips om video-consulten te verbeteren (camera-standpunt, de achtergrond maar vooral uw 'présence' moet juist tijdens videobellen helder zijn).
  • Het belang van het verleggen van je ik-focus (ik moet succesvol speechen) naar het publiek (waarmee kan ik ze van dienst zijn?).

Een-op-een contact: Beter contact maken met de ander, hoe doe ik dat?

  • Hoe begint u contact te maken met een patiënt of een collega? Bent u nieuwsgierig naar zijn/haar verhaal? Wat valt u op?
  • Wat houdt goed luisteren in? Hoe kijk ik?
  • Kleine veranderingen hebben vaak grote gevolgen.

Deelnemers ontvangen een vragenformulier waarop specifieke wensen/leerdoelen ingevuld kunnen worden. De opbouw van deze training is op maat, dus aan de hand van de vragen van de deelnemers.

Na afloop ontvangen de deelnemers een persoonlijke handout (PDF). Ook is een individueel consult bij deze nascholing inbegrepen.

Max. aantal deelnemers: 4

Huiswerk: Deelnemers nemen een casus, pitch, presentatie en gesprekssituatie mee als oefenmateriaal.

Stichting DOKh

secretariaat@dokh.nl
0725279100
6, Robijnstraat, Alkmaar, 1812RB

Gerelateerde cursussen

PAOFarmacie

Incompany
4
Door de actievere rol die patiënten zijn gaan spelen in hun behandeling, komt het helaas vaker voor dat er conflicten dreigen te ontstaan. Serieus omgaan met klachten en onvrede vraagt soms grote inspanning van de apotheekmedewerker en in enkele gevallen kan een situatie als deze escaleren. Tijdens Effectief communiceren bij dreigende agressie krijgt de deelnemer instrumenten aangereikt om te handelen bij dit soort situaties, zodat de medewerker zijn zorg verlenende rol kan blijven uitvoeren.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
10
Dit toetsingsonderwijs voor apothekers is gericht op het verbeteren van uw professionele communicatie. De theoretische kaders voor klantvriendelijkheid, conflicthantering en omgaan met agressie komen aan de orde, evenals methoden voor gedragsverandering. Een groot deel van de nascholing bestaat uit het bespreken van en oefenen met communicatieve uitdagingen uit uw dagelijkse praktijk, waarbij u feedback krijgt van uw collega’s en trainer. Door het volgen van deze nascholing voldoet u in een keer aan de eis voor toetsing voor de herregistratie als openbaar apotheker-specialist.
Op aanvraag
29 Sep
Sep
00:30

King Nascholing

Physical course - series
BCN Arena Amsterdam
13-20.5
Leer in de cursus Motiverende Gespreksvoering hoe je vanuit een respectvolle en empathische houding cliënten uitnodigt tot zelfonderzoek en het vergroten van hun intrinsieke motivatie. Ontdek hoe je ambivalentie verkleint, zelfvertrouwen versterkt en omgaat met weerstand. Pas de principes toe in je dagelijkse praktijk, bijvoorbeeld bij complexe echtscheidingen en conflicten.
€ 420
13 Nov
Nov
09:30

Pro Education BV

Physical course - series
Amersfoort
18-36
Effectief communiceren met cliënten
Wil je goed en duidelijk kunnen communiceren met je cliënt? In deze cursus leer je aan de hand van NLP-technieken de effectiviteit van je communicatie te verbeteren. NLP (neurolinguïstisch programmeren) is gebaseerd op het principe dat bepaalde overtuigingen en denkpatronen tot de meest optimale communicatie leiden. Tijdens de cursus leer je praktische methoden en technieken om tot een betere communicatie met je cliënten te komen. De theorie wordt gekoppeld aan herkenbare casuïstiek vanuit de paramedische zorg en je eigen ervaringen. Na de cursus kun je NLP direct inzetten in je eigen praktijk.
€ 1195
08 Oct
Oct
09:30

VvAA

Classroom
VvAA Utrecht
6
Communiceer met impact, prettig en effectief met collega’s en zorgvragers.
In deze eendaagse training komen alle basics voorbij. Fris uw communicatieve vaardigheden op en krijg grip op technieken en methodes die voor u van belang zijn. Leer hoe u beter communiceert met collega's en zorgvragers. De training is praktisch, to-the-point en dynamisch.
€ 845

PAOFarmacie

Incompany
3.5
De nascholing Communicatie bij vaccinatie gaat in op verschillende technieken om informatie in te winnen bij de patiënt over zijn zorgen over vaccinaties. U leert hoe u de patiënt op zijn eigen niveau kunt voorlichten over de voordelen van vaccineren. Vervolgens komen methoden aan bod om samen met de patiënt een weloverwogen keuze te maken over het vaccineren.
Op aanvraag

PAOFarmacie

Incompany
3
Het gesprek aan de balie heeft zich de laatste jaren steeds verder ontwikkeld tot een tweegesprek tussen patiënt en zorgverlener. In plaats van een gesprek waar algemeen informatie en advies wordt gegeven, wordt het nu een gesprek op maat aansluitend op de kennis, vragen en zorgen van de patiënt aangevuld met de benodigde informatie om het geneesmiddel veilig te gebruiken. Dit komt ook tot uiting in de laatste richtlijn consultvoering.
Op aanvraag

Dockwerk

Incompany
6
Is het de waarheid, of enkel jouw zienswijze? Kan je een ander overtuigen van jouw mening en is dat een discussie of een goed gesprek? Hoe ga je om met verschillende ideeën, meningen en zienswijzes, met cliënten, jouw collega's en in de keten?
€ 255 - 305

Dockwerk

Incompany
6
Deze inspirerende en interactieve workshop zoomt in op de verschillende manieren van communicatie en verschillen tussen mensen. Wat is er nodig voor een goede samenwerking, wat gebeurt er vaak waardoor het lastiger is en hoe houd je het langdurig goed samen?
€ 255 - 295
26 Jun
Jun
09:30

VvAA

Physical course - series
Restaurant Vroeg
18
Leer uw eigen gedrag te sturen om het gewenste effect te bereiken.
In deze driedaagse training draait het om uw persoonlijke identiteit en overtuigingen. Wilt u krachtiger of juist empathischer overkomen? Leer uw eigen gedrag te herkennen in allerlei situaties en te begrijpen wat u in de kern drijft om te doen wat u doet. Vanuit die positie leert u wat leidt tot het gewenste effect bij uw gesprekspartner. Zo boekt u met uw goede ideeën ook écht resultaat.
€ 1325