Deze cursus is verlopen

Situationeel leiding geven, Conflicthantering en Leiderschap (voorheen Interventiestrategieën)

interventiestrategiestrategieëninterventiesconflicthanteringleiderschap

Tijdens de workshop Situationeel leiding geven, Conflicthantering en Leiderschap (voorheen Interventiestrategieën) leert u wat de verschillende manieren van interveniëren zijn en wanneer deze het best kunnen worden toegepast. Een probleemoplossend gesprek kan de juiste aanpak zijn, maar ook onderhandelen met de medewerker. U oefent in het geven van feedback en kritiek, het omgaan met onredelijk gedrag en met verschillende methoden om problemen bespreekbaar te maken.

415
6 Punten
Reguliere nascholing
Physical course - single

Prijzen

Regulier € 415

Beroepen

Apotheker
6 Punten
OA, ZA
Apotheker - Openbare Farmacie
6 Punten
OA
Apotheker - Ziekenhuisapotheker
6 Punten
ZA

Competenties

Samenwerken 40 %
Communicatie 60 %

Doelen

Na het volgen van deze nascholing:

Kunt u doelgericht communiceren bij potentiele conflicten.
Heeft u kennis van verschillende interventiestrategieën.
Heeft u kennis van methoden om problemen bespreekbaar te maken.
Kunt u oefenen in ‘problemsolving’ als interventie.
Heeft u inzicht in leiderschapsstijlen en het kiezen van de beste stijl.
Heeft u inzicht en kennis van interventie strategieën, type leiderschapsgedrag en gefasverde aanpak bij probleemsituaties.
Omschrijving

Bij conflicten of veranderingen binnen het apotheekteam moet de apotheker als leidinggevende voortdurend op individueel niveau een bewuste keuze maken welke interventiestrategie het beste past bij de medewerker en de situatie. Soms volstaat het om opbouwende kritiek te geven, in andere situaties is het geven van feedback een beter hulpmiddel.

Tijdens de workshop Situationeel leiding geven, Conflicthantering en Leiderschap (voorheen Interventiestrategieën) leert u wat de verschillende manieren van interveniëren zijn en wanneer deze het best kunnen worden toegepast. Een probleemoplossend gesprek kan de juiste aanpak zijn, maar ook onderhandelen met de medewerker. U oefent in het geven van feedback en kritiek, het omgaan met onredelijk gedrag en met verschillende methoden om problemen bespreekbaar te maken.

Deze workshop gaat in op de meest effectieve manieren om de meer lastige situaties met medewerkers aan te pakken. Via interactieve informatieoverdracht en korte oefeningen met de mogelijkheid om eigen casuïstiek in te brengen wordt inzicht verkregen hoe met diverse problemen om te gaan.

Na afloop van de nascholing kunt u het geleerde meteen toepassen in uw eigen praktijk.

Deze cursus is ontwikkeld in samenwerking met mr. Theo Bollerman en Lucie Douwes Dekker, Communicatie Advies Bureau Mr JATh Bollerman & JL Douwes Dekker, arts.

PAOFarmacie

info@paofarmacie.nl
0303040100
31, Rembrandtlaan, Bilthoven, 3723BG