Deze cursus is verlopen

Training Crucial Conversations; vaardigheden voor gesprekken die er echt toe doen.

Gesprekvoeringgesprekgespreksvoeringcommunicatie

Een cruciaal gesprek is een gesprek met een hoog belang, tegenstrijdige meningen, waarbij de emoties kunnen oplopen. Wanneer er binnen een organisatie cruciale gesprekken worden vermeden, omdat emoties hoog oplopen of de meningen uiteen lopen, dan leidt dit vaak tot een verslechtering van de resultaten en of de relaties. Gedurende de training Crucial Conversations leert u in twee dagen een open dialoog te voeren omtrent risicovolle, emotionel...

995
12 Punten
Reguliere nascholing
Physical course - series

Prijzen

Regulier € 995
Exclusief : BTW

Beroepen

Anesthesioloog
12 Punten
ABAN
Arts
12 Punten
ABAN
Arts beleid en advies KNMG
12 Punten
ABAN
Arts indicatie en advies KNMG
12 Punten
ABAN
Arts infectiebestrijding KNMG
12 Punten
ABAN
Omschrijving

Crucial Conversations is ontstaan uit 30 jaar onderzoek. Dit heeft geleid tot een praktisch en toepasbaar model, bestaande uit 9 afzonderlijke vaardigheden. De vaardigheden zijn los van elkaar al bijzonder nuttig, waarmee u het persoonlijk functioneren meteen kunt versterken. Wie chronologisch het geheel van de 9 vaardigheden kan toepassen gaat een enorme slag in effectiviteit, samenwerking en relatieopbouw maken.

De eerste vier vaardigheden zijn gericht op uzelf; wat wilt u nu écht met de situatie, wat is uw communicatiepatroon, welk beeld van de werkelijkheid heeft u en met welke intenties pakt u het gesprek aan?


De volgend vier vaardigheden focussen zich op de ander; creëer veiligheid, leer luisteren en reageren en leer een oplossingsgerichte dialoog aan te gaan. De negende is een bijzondere vaardigheid: actie! Hoe rond u een positieve crucial conversation af, met heldere afspraken. Tenslotte moet het leiden tot zichtbare resultaten.


Zoals u heeft kunnen lezen, passen vele organisaties wereldwijd de bovenstaande vaardigheden toe. Wij geven u een indruk van ons werk aan de hand van ervaringen van deelnemers en resultaten van organisaties.


Inleiding

Een cruciaal gesprek is een gesprek met een hoog belang, tegenstrijdige meningen, waarbij de emoties kunnen oplopen. Wanneer er binnen een organisatie cruciale gesprekken worden vermeden, omdat emoties hoog oplopen of de meningen uiteen lopen, dan leidt dit vaak tot een verslechtering van de resultaten en of de relaties. Gedurende de training Crucial Conversations leert u in twee dagen een open dialoog te voeren omtrent risicovolle, emotionele en belangrijke onderwerpen op elk niveau binnen uw organisatie. Naast het aangaan van het gesprek leert u deze in goede banen te leiden waardoor er betere (gezamenlijke) resultaten worden bereikt en relaties worden versterkt.


Leerdoelen

Het leerdoel van de training Crucial Conversations is het ontwikkelen van vaardigheden die leiden tot het beter functioneren van de deelnemers als individu, als team én als organisatie.

- De deelnemer leert overtuigend te spreken, zonder daarbij dwingend over te komen.

- De deelnemer leert teamwork te stimuleren, met als gevolg dat het beslissingsproces binnen het team en de organisatie beter verloopt.

- De deelnemer leert te bouwen aan acceptatie en vertrouwen. Dit, in plaats van weerstand te bieden.

- De deelnemer leert meningsverschillen op te lossen, zowel op individueel als teamniveau.


VitalTalent B.V.

info@vitalsmarts.nl
113, Oude Nieuwveenseweg, B, Nieuwveen, 2441CT