Deze cursus is verlopen

Effectieve communicatie op post en praktijk

In huisartsenpraktijken, HOED-en en gezondheidscentra werken steeds meer grotere teams. Voor iedereen is een prettige werksfeer, plezier in het werk en het kunnen werken vanuit je hart van belang. Dit is sterk bepalend voor de kwaliteit van de zorg die geleverd wordt. Het uitspreken van wat je graag wilt of van een ander verwacht, is niet zo vanzelfsprekend. Het maken van afspraken lijkt in de praktijk niet het moeilijkste, afspraken nakomen...

Gratis
4 Punten
Nascholing
Incompany

Prijzen

Gratis
Opmerking :We werken in company. Een factuur wordt gestuurd o.b.v.het totaal gegeven trainingen ongeacht het aantal deelnemers

Beroepen

Arts voor verstandelijk gehandicapten
01 Feb 2019
31 Jan 2020
4 Punten
ABC1
Huisarts
01 Feb 2019
31 Jan 2020
4 Punten
ABC1
Physician Assistant
01 Feb 2019
31 Jan 2020
4 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
01 Feb 2019
31 Jan 2020
4 Punten
ABC1

Competenties

Samenwerken 40 %
Communicatie 40 %
Professionaliteit en kwaliteit 20 %
Omschrijving

Omschrijving

We gebruiken eenvoudige theoretische kaders. We gaan samen aan de slag en gebruiken dagelijkse herkenbare casuïstiek. Er is veel ruimte om met elkaar in gesprek te gaan. Na ons kennismakingsgesprek wordt het programma voor u op maat gemaakt.

Onderwerpen

  • Normen en waarden binnen het team
  • Transparant management
  • De communicatiemuur
  • Werkplezier en professionele communicatie
  • Zeggen wat je wilt en waarom
  • Tips met respect
  • Oefenen

Inleiding

In huisartsenpraktijken, HOED-en en gezondheidscentra werken steeds meer grotere teams. Voor iedereen is een prettige werksfeer, plezier in het werk en het kunnen werken vanuit je hart van belang. Dit is sterk bepalend voor de kwaliteit van de zorg die geleverd wordt. Het uitspreken van wat je graag wilt of van een ander verwacht, is niet zo vanzelfsprekend. Het maken van afspraken lijkt in de praktijk niet het moeilijkste, afspraken nakomen is veel lastiger. Evenals het stilstaan bij de vraag; waarom maken we deze afspraken en hoe draagt het bij aan de bedoeling van de praktijk. Inzicht in processen, en oefenen met tips en methodieken kan helpen om binnen een team bij te dragen aan transparantie en werkplezier.

Let op: Deze cursus is alleen incompany te boeken, er is geen open inschrijving!

Leerdoelen

Afhankelijk van de accenten die worden gelegd zijn de leerdoelen:

- Bewust worden van uitgangspunten professionele en effectieve communicatie

- Bewust worden van eigen kwaliteiten/ valkuilen en competenties en beperkingen in communicatie

- Inzicht in effecten van eigen gedrag op collega's

- Vaardigheid oefenen om effecten van gedrag met elkaar te bespreken ter versterking van het werkproces

- Bekend worden met feedbackregels en uitgangspunten van Transparant Management.

- Kennis over groepsdynamiek verkrijgen en inzicht in interventies gericht op verhogen effectiviteit

- Bewust worden van stoorzenders en hoe je voorkomt dat je energie weglekt

- Bewust worden van taal en gedrag om de goede sfeer ondanks hoge werkdruk te houden

- Oefenen van communicatieve vaardigheden

Bloom Praktijken

monique@bloomies.nl
14, Engelenhof, Haaften, 4175BB