Deze cursus is verlopen

Patiëntveilig werken met behulp van CRM 2019

Een CRM (Crisis Resource Management) training maakt je bewust van de menselijke factoren. Centraal in deze training staan de niet-technische vaardigheden (non-technical skills). Denk hierbij aan het doen van aannames (hij zal het wel aan de zaalarts gevraagd hebben) en effectief communiceren (weet je zeker dat je collega je gehoord en begrepen heeft of heb je dat aangenomen?). Je bewust worden van menselijke factoren is stap 1 bij het...

410
6 Punten
(Meerdaagse) Nascholing
Physical course - series

Prijzen

Regulier € 410
Opmerking :inclusief lunch

Beroepen

Arts voor verstandelijk gehandicapten
30 Nov 2018
29 Feb 2020
6 Punten
ABC1
Huisarts
30 Nov 2018
29 Feb 2020
6 Punten
ABC1
Physician Assistant
30 Nov 2018
29 Feb 2020
6 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
30 Nov 2018
29 Feb 2020
6 Punten
ABC1

Competenties

Kennis en wetenschap 30 %
Communicatie 30 %
Professionaliteit en kwaliteit 40 %
Omschrijving

Omschrijving

Doel van de training

De training is hoofdzakelijk praktisch van aard. Naast een korte theoretische uitleg ligt het accent op scenario onderwijs. Aan het eind van de training ben je in staat om CRM toe te passen in de dagelijkse praktijk.

Doelgroep

Zorgprofessionals binnen de acute- en niet acute zorg.

Inhoud training

  • Kennis maken en het begrijpen en toepassen van de 15 CRM principes;
  • Het belang van CRM voor een veilig zorgproces beargumenteren;
  • Feedback geven en ontvangen;
  • Reflecteren op eigen gedrag en de consequenties daarvan benoemen;
  • De eigen beroepsontwikkeling in kaart brengen en eigen leervragen definiëren.

Inleiding

Een CRM (Crisis Resource Management) training maakt je bewust van de menselijke factoren. Centraal in deze training staan de niet-technische vaardigheden (non-technical skills). Denk hierbij aan het doen van aannames (hij zal het wel aan de zaalarts gevraagd hebben) en effectief communiceren (weet je zeker dat je collega je gehoord en begrepen heeft of heb je dat aangenomen?). Je bewust worden van menselijke factoren is stap 1 bij het reduceren van risico’s en het bevorderen van veilige zorg aan patiënten. Daarnaast is het belangrijk dat collega’s elkaar durven aan te spreken op fouten: “to err is human”.

METS Center

Het METS Center ontwikkelt en faciliteert opleidingen en trainingen om zorgprofessionals in staat te stellen de beste en meest veilige patiëntenzorg te leveren.
d.vanderpuil@metscenter.nl
0307551000
1, Rembrandtlaan, Bilthoven, Bilthoven, 3723BG