Bereik een optimale telefonische bereikbaarheid

Voor een huisartsenpraktijk is een goede telefonische bereikbaarheid een must. Dat weet u al, want er wordt door huisartsen veel geïnvesteerd in de bereikbaarheid en in de service naar de patiënt. Op drukke tijden en in kleine praktijken staat de bereikbaarheid wat vaker onder druk. Soms zijn de verbeteropties dan eenvoudig. In deze workshop laten we u zien wat er allemaal mogelijk is voor uw praktijk. Klik op de 'inschrijven' button voor...

200
3 Punten
Nascholing
Incompany

Prijzen

Regulier € 200
Opmerking :leden 200 euro niet-leden 395 euro aios 115 euro

Beroepen

Arts voor verstandelijk gehandicapten
3 Punten
ABC1
Huisarts
3 Punten
ABC1
Physician Assistant
3 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
3 Punten
ABC1

Competenties

Communicatie 20 %
Organisatie en financiering 80 %
Omschrijving

Omschrijving

De markt voor oplossingen van goed telefonisch bereikbaar zijn is volop in beweging. Internetbellen, mobiele telefonie integreren in vaste telefonie, koppeling van telefonie met HIS systemen: er is steeds meer mogelijk. Deze workshop is gericht op bewustwording en kennisoverdracht:

  • bewust worden dat een goede telefonische bereikbaarheid meer omvat dan het hebben / aanschaffen van een geschikte telefooncentrale.
  • optimaliseren en verbeteren van de telefonische bereikbaarheid door aanpassingen in de praktijkvoering.
  • vergroten van kennis van de telefonieoplossingen (functionaliteiten).
  • geven van tips en trucs om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren.


Inleiding

Voor een huisartsenpraktijk is een goede telefonische bereikbaarheid een must. Dat weet u al, want er wordt door huisartsen veel geïnvesteerd in de bereikbaarheid en in de service naar de patiënt. Op drukke tijden en in kleine praktijken staat de bereikbaarheid wat vaker onder druk. Soms zijn de verbeteropties dan eenvoudig. In deze workshop laten we u zien wat er allemaal mogelijk is voor uw praktijk.


Klik op de 'inschrijven' button voor de actuele data voor 2020 of doe een aanvraag voor de cursus op uw locatie.

Programma

Doel is beleving van bereikbaarheid aan de hand van de volgende onderdelen:

Participeren 

De workshop bestaat uit meerdere interactieve gedeelten.

Kennis verwerven

De twee docenten hebben beide veel ervaring in telefonische bereikbaarheid. De een vanuit de techniek en de ander vanuit praktijkvoering. U ontvangt veel praktische informatie, tips en trucs die na de workshop in uw praktijk toepasbaar zijn.

Ontdekken

We nemen u mee op een ontdekkingsreis, want er is zoveel meer mogelijk op het gebied van telefonische bereikbaarheid dan vaak bekend is. Aan de hand van praktijksituaties brengen we kennis over en door het interactieve gedeelte ervaart u ook zelf wat voor u een goede bereikbaarheid is.

Leerdoelen

  • De technische oplossing – het telefoonsysteem – zo optimaal mogelijk inzetten
  • Processen in de huisartsenpraktijk effectief inrichten rond telefonische bereikbaarheid
  • Referentiekader van goede telefonische bereikbaarheid creëren


Landelijke Huisartsen Vereniging

academie@lhv.nl
1200, Mercatorlaan, Utrecht, 3528BL