Deze cursus is verlopen

Neuro-intro: Toegepaste neuroanatomie en neurofysiologie (NAFY)

Een entrée in de neurowetenschappen. Basisbegrippen uit de neuroanatomie en neurofysiologie. Practicum en diverse oefeningen aan de hand van hersenmodellen. Gevolgen van gelokaliseerde laesies op functie-, activiteits- en participatieniveau. Deze dag is bedoeld voor diegenen die hun kennis willen opfrissen, en wordt aanbevolen als opstap voor de Opleiding Neurorevalidatie deel 1: Probleemanalyse.

195
6 Punten
Nascholing
Physical course - single

Prijzen

Regulier € 195
Opmerking :inschrijfgeld: 30€

Beroepen

Arts voor verstandelijk gehandicapten
01 Jan 2019
30 Apr 2021
6 Punten
ABC1
Huisarts
01 Jan 2019
30 Apr 2021
6 Punten
ABC1
Physician Assistant
01 Jan 2019
30 Apr 2021
6 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
01 Jan 2019
30 Apr 2021
6 Punten
ABC1

Competenties

Kennis en wetenschap 100 %
Omschrijving

Omschrijving

Een entrée in de neurowetenschappen. Basisbegrippen uit de neuroanatomie en neurofysiologie. Practicum en diverse oefeningen aan de hand van hersenmodellen. Gevolgen van gelokaliseerde laesies op functie-, activiteits- en participatieniveau. Deze dag is bedoeld voor diegenen die hun kennis willen opfrissen, en wordt aanbevolen als opstap voor de Opleiding Neurorevalidatie deel 1: Probleemanalyse.

Programma

09:30

Inleiding en overzicht cursus Neurofilosofie: enkele praktisch toepasbare modellen van het zenuwstelsel: het hiërarchische model en de sensomotorische cirkel. Instructie practicumopdrachten

11:15

Practicum neuroanatomie aan de hand van hersenmodellen Oefeningen 1, 2 en 3 t/m 8 uit het werkboek)

12:30

Lunch (wordt door ITON verzorgd)

13:15

Lokalisatie van hersenfuncties, incl. hemisfeerspecialisatie. Historie en veranderde inzichten. Instructie practicumopdrachten

14:30

Practicumoefeningen lokalisatie van functies (oefeningen 9 en 10 uit het werkboek) Oefening 11: laesie – stoornis – beperking – handicap. Bij 12 gelokaliseerde hersenlaesies wordt nagegaan wat de stoornissen en problemen van de patiënt zouden kunnen zijn (invullen matrix). Deze laatste oefening kan tevens gezien worden als het leerdoel van deze dag: Verwerven van elementair inzicht in de relatie tussen functielokalisatie, laesie en problemen van de patiënt.

16:00

Vragen en feedback

16:15

Evaluatie en uitreiking certificaat

Leerdoelen

Verwerven van elementair inzicht in de relatie tussen functielokalisatie, laesie en problemen van de patiënt.

ITON

info@stichtingiton.nll
7, Leliestraat, C, Haarlem, 2011BL