Deze cursus is verlopen

Bereik een optimale telefonische bereikbaarheid

Voor een huisartsenpraktijk is een goede telefonische bereikbaarheid een must. Dat weet u al, want er wordt door huisartsen veel geïnvesteerd in de bereikbaarheid en in de service naar de patiënt. Op drukke tijden en in kleine praktijken staat de bereikbaarheid wat vaker onder druk. Soms zijn de verbeteropties dan eenvoudig. In deze workshop laten we u zien wat er allemaal mogelijk is voor uw praktijk. Om deze cursus te volgen kunt u via...

310
3 Punten
(Meerdaagse) Nascholing
Incompany

Prijzen

Regulier € 310
Opmerking :Aios tarief: €85,-
Kortingen
€ 145
Alleen voor leden

Beroepen

Arts voor verstandelijk gehandicapten
01 Jan 2018
31 Dec 2018
3 Punten
ABC1
Huisarts
01 Jan 2018
31 Dec 2018
3 Punten
ABC1
Physician Assistant
01 Jan 2018
31 Dec 2018
3 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
01 Jan 2018
31 Dec 2018
3 Punten
ABC1

Competenties

Communicatie 100 %
Professionaliteit en kwaliteit 80 %
Omschrijving

Omschrijving

De markt voor oplossingen van goed telefonisch bereikbaar zijn is volop in beweging. Internetbellen, mobiele telefonie integreren in vaste telefonie, koppeling van telefonie met HIS systemen: er is steeds meer mogelijk. Deze workshop is gericht op bewustwording en kennisoverdracht: - Bewust worden dat een goede telefonische bereikbaarheid meer omvat dan het hebben / aanschaffen van een geschikte telefooncentrale. - Optimaliseren en verbeteren van de telefonische bereikbaarheid door aanpassingen in de praktijkvoering. - Vergroten van kennis van de telefonieoplossingen (functionaliteiten). - Geven van tips en trucs om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren.


Trainers:

Marja Lambregts werkt 14 jaar in de eerstelijns gezondheidszorg, met name in de huisartsenzorg en is bestuurssecretaris van een huisartsenvereniging. 

Marja helpt huisartsen en huisartsenteams om van hun praktijk een goed geoliede machine te maken, verbetertrajecten te starten en om mensen plezier 

te laten hebben in hun werk. Het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid is één van haar speerpunten. Telefonische bereikbaarheid is meer dan 

alleen een goede telefooncentrale,  het is de graadmeter voor de vitaliteit van de praktijkorganisatie. Haar kracht is mensen enthousiasmeren en meekrijgen in 

veranderingstrajecten.

Ric Broens is na zijn opleiding computertechniek aan de Hogeschool Den Bosch als stagiair begonnen bij Advitronics Telecom. Hier kwam hij, als ontwikkelaar van 

verschillende producten die specifiek voor de huisartsbranche werden gemaakt, in contact met huisartsen. Later nam hij het bedrijf over en tot op heden bezoekt hij 

in zijn functie als directeur en adviseur nog steeds dagelijks huisartsen door heel Nederland. In 2008 heeft hij gezamenlijk met de LHV de toolkit bereikbaarheid 

(en update 2013) opgesteld. Deze is door vele huisartsen gebruikt om hun bereikbaarheid en beschikbaarheid te verhogen.

Inleiding

Voor een huisartsenpraktijk is een goede telefonische bereikbaarheid een must. Dat weet u al, want er wordt door huisartsen veel geïnvesteerd in de bereikbaarheid en in de service naar de patiënt. Op drukke tijden en in kleine praktijken staat de bereikbaarheid wat vaker onder druk. Soms zijn de verbeteropties dan eenvoudig. In deze workshop laten we u zien wat er allemaal mogelijk is voor uw praktijk.


Om deze cursus te volgen kunt u via de 'nu inschrijven' link contact opnemen met de LHV.

Programma

Doel is beleving van bereikbaarheid aan de hand van de volgende onderdelen:

Participeren

De workshop bestaat uit meerdere interactieve gedeelten.

Kennis verwerven

De twee docenten hebben beide veel ervaring in telefonische bereikbaarheid. De een vanuit de techniek en de ander vanuit praktijkvoering. U ontvangt veel praktische informatie, tips en trucs die na de workshop in uw praktijk toepasbaar zijn.

Ontdekken

We nemen u mee op een ontdekkingsreis, want er is zoveel meer mogelijk op het gebied van telefonische bereikbaarheid dan vaak bekend is. Aan de hand van praktijksituaties brengen we kennis over en door het interactieve gedeelte ervaart u ook zelf wat voor u een goede bereikbaarheid is.

Leerdoelen

  • De technische oplossing – het telefoonsysteem – zo optimaal mogelijk inzetten
  • Processen in de huisartsenpraktijk effectief inrichten rond telefonische bereikbaarheid
  • Referentiekader van goede telefonische bereikbaarheid creëren

Landelijke Huisartsen Vereniging

academie@lhv.nl
1200, Mercatorlaan, Utrecht, 3528BL