Deze cursus is verlopen

Masterclass Patiëntgerichte zorg

Iedereen heeft het erover. Sommige organisaties doen het al, sommigen zeggen dat ze het doen en de meeste organisaties denken dat ze het doen, de patiënt centraal stellen en patiëntgerichte zorg bieden. Maar wat het nou precies is, welke veranderingen in handelen én denken daarvoor nodig zijn en of het eigenlijk wel mogelijk is? Op die vraag blijven de meeste zorgorganisaties het antwoord schuldig… Let op: Aantal accreditatiepunten voor...

2399
12 Punten
(Meerdaagse) Nascholing
Physical course - series

Prijzen

Regulier € 2399
Opmerking :inclusief overnachting en deelnamecertificaat

Beroepen

Anesthesioloog
11 Oct 2017
10 Oct 2018
12 Punten
ABAN
Arts
11 Oct 2017
10 Oct 2018
12 Punten
ABAN
Arts beleid en advies KNMG
11 Oct 2017
10 Oct 2018
12 Punten
ABAN
Arts indicatie en advies KNMG
11 Oct 2017
10 Oct 2018
12 Punten
ABAN
Arts infectiebestrijding KNMG
11 Oct 2017
10 Oct 2018
12 Punten
ABAN

Competenties

Communicatie 40 %
Professionaliteit en kwaliteit 40 %
Organisatie en financiering 20 %
Omschrijving

Omschrijving

De zorg kan op dit gebied veel leren van de hotelbranche. Door een unieke samenwerking tussen Zorgvisie, Nyenrode business Universiteit en Hotel Management School Maastricht bieden wij u de mogelijkheid om ‘de patiënt centraal stellen’ in praktijk te brengen. Hoe kunt u zich als zorgprofessional inleven in de wensen en behoeften van de klant, uw patiënt? Waarom is dit zo belangrijk? En hoe kunt u nóg servicegerichter worden en zorgen voor een zo prettig mogelijk verblijf voor uw patiënt in uw zorginstelling?

Inleiding

Iedereen heeft het erover. Sommige organisaties doen het al, sommigen zeggen dat ze het doen en de meeste organisaties denken dat ze het doen, de patiënt centraal stellen en patiëntgerichte zorg bieden. Maar wat het nou precies is, welke veranderingen in handelen én denken daarvoor nodig zijn en of het eigenlijk wel mogelijk is? Op die vraag blijven de meeste zorgorganisaties het antwoord schuldig…


Let op: Aantal accreditatiepunten voor 2019 onder voorbehoud, in 2018 was deze masterclass geaccrediteerd met 12 punten.


Leerdoelen

  • U ontvangt nieuwe inzichten die u een andere kijk op zorg in het algemeen en soms ook specifiek op uw eigen organisatie geven.
  • U ontdekt waar de touchpoints in uw organisatie liggen en wat deze ‘momenten van de waarheid’ betekenen in de ogen van uw patiënt of cliënt.
  • U ontwikkelt een eigentijdse visie op patiëntgerichte zorg, specifiek toegepast op uw eigen organisatie, waarbij u direct inzicht heeft in wat deze visie voor de organisatie van de zorg betekent.

Springer Media, Events Gezondheidszorg

manouk.mens@bsl.nl
1, Walmolen, Houten, 3994DL